Co je remarketing

Online marketing je nedílnou součástí správně fungujícího internetového obchodu. Žádný eshop se bez zákazníků a propagace své značky neobejde. Ve velké míře se setkáváme s případy, kdy se majitelé internetových obchodů schylují k cílené kampani pouze ve vybraných termínech. Nejčastěji jde o období před Vánocemi. Jediná kampaň za rok? Není to trochu málo? Ano, je to opravdu málo. Pokud jako majitel e-shopu budujete podvědomí o své značce výhradně jen v některých termínech, jak sháníte pro udržení byznysu zákazníky v průběhu celého roku?

V tomto článku si nastíníme, co je remarketing a jak vůbec může pomoci v navýšení prodeje a následného zisku.

Remarketing a jeho vysvětlení

Na remarketing se vztahuje jedno krásné české přísloví "za méně peněz více muziky" a tak to doopravdy i funguje, ale k věci. Remarketing dokáže efektivně oslovit takové návštěvníky, kteří váš eshop nebo web už jednou v minulosti navštívili. Představte si zákazníka hledajícího určitý typ služby nebo produktu. Celá řada potencionálních klientů nenakupují ihned, ale hledají nejlepší nabídku v poměru výkon/cena. Od návštěvy vašeho webu uběhne několik dní, dokonce se návštěvník podívá na další obdobně laděné weby a na ten váš zapomene, ale nemusí. Díky remarketingu se mu můžete neustále připomínat.

Využití remarketingu v praxi

Pojďme si remarketing vysvětlit na několika jednoduchých příkladech a vnést do této oblasti trochu více osvěty.

Příklad 1: Během dne se náš eshop dostane návštěvník, ale nenakoupí. Večer usedne k pc, zajde se podívat na online zpravodajství a tam na něho vyskočí reklama s odkazem na váš internetový obchod. Návštěvník si vzpomene, že u vás něco hledal a dokončí objednávku.

Příklad 2: Prodáváte LCD televizory s dalšími elektronickými zařízeními. Návštěvník brouzdal výhradně po LCD televizorech a odešel. Pozdější reklamu můžete zacílit na výkonnější produkty v dané rubrice nebo nabídnout i jiné produkty z ostatních rubrik jako jsou DVD přehrávače nebo domácí kina.

Příklad 3: Další situace a prostor pro remarketing vzniká v průběhu nákupu. Zákazník vloží produkt do košíku a nakonec objednávku neuskuteční (telefon, zvonek jiný rušivý element). Večer usedne k počítači a tam se setká s vaší reklamou, ihned si vzpomene na nedokončenou akci, kterou může potvrdit.

Remarketing zhodnotí vaše investice

Remarketing funguje naprosto stejným způsobem i pro nabídku služeb. Reklamu jednoduše zacílíte na zákazníky, kteří vložili službu nebo produkt do košíku a nakonec si neobjednali. Stejně tak může být zacílení na zaregistrované zákazníky bez evidentní akce v podobě nákupu. Nabízíte službu a určitý počet zákazníků pouze navštívilo váš web bez kontaktu? Využijte remarketing a připomeňte se jim. Správně nastavený remarketing je z aktuálního hlediska efektivnějším nástrojem než tradiční PPC ve vyhledávání Googlu.

Kampaň si můžete upravit dle svých specifických požadavků. Nemusíte se se zobrazováním v kontextové síti vůbec spěchat, naopak. Vyčkejte třeba 10 dnů a následně se reklamní kampaň spustí. Zde záleží na individuálním nastavení, zkoušejte a sledujte výsledný efekt.

Optimálně nastavená remarketingová kampaň zaručuje návratnost investice. Žádné zobrazení reklamy nepřichází nazmar. Vždy oslovujete potencionální zákazníky, kteří v minulosti projevili zájem. Remarketing je skvělým doplňkem na zhodnocení investic vložené do ostatních reklamních činností, které vám přivádějí úplně nové zákazníky.

Vždy se snažte budovat online marketing od samého počátku vytvoření eshopu či nabídky služeb. Jedna silná kampaň ročně v žádném případě nic neřeší. Raději si vytvořte pevný základ, do kterého remarketing určitě patří.