-
30
led 2018
7 skvělých rad, jak efektivně vytvořit stránku O nás
Stránka O nás se stává malým dogmatem každého webového portálu. Někdo se k ní postaví ve stylu představení historie své společnosti. Ti další se snaží zaujmout chytlavými slovy o své jedinečnosti. V drtivé většině se však nikdo ukrytého potenciálu ani nedotkne. Proč dělají české weby chyby úplně všude i tam, kde mají šanci své podnikatelské zaměření a poskytování služeb vyzdvihnout? Vybočte z davu a pohleďte na naší sérii plnohodnotných rad. Zákazník si sekci O Nás otevírá jen z toho důvodu, že ještě není úplně rozhodnutý a rád by se o vás dozvěděl něco více - mečbol máte ve svých rukách.
Vyprávějte příběh
Většinou se po otevření stránek objeví chronologický seznam popisující počátky, rozšíření, změny ve vedení nebo přesuny společnosti na jinou adresu. Okamžitě takový text smažte a začněte vyprávět ten nejpoutavější příběh a hlavně o sobě nepište ve třetí osobě. Přece ani při osobním setkání nesaháte po tomto způsobu komunikace. Popis vždy působí neosobně, proto dejte svému představení trochu více, než ostatní. Nezapomeňte, že každý byznys má svůj příběh.
Poukazujte na zajímavé milníky
Nebojte se pochlubit a vynést svou hvězdu vysoko nad obzor. Dejte vědět o svém úspěch a buďte konkrétní. Přispíváte na charitu nebo máte sérii úspěšných přednášek? Pořádáte semináře zdarma či se snažíte školit všechny zájemce o váš obor podnikání? Poukažte na to a zveřejněte takové unikátní informace i na dalších místech vašeho webu. Rozhodně uvádějte čísla a taktéž ověřitelné údaje, které celý text zpestří.
Grafické zpracování
Holý text od začátku do konce řádky je propastným problémem, proto se mu vyvarujte a dejte si na stránce záležet. Nejedná se přeci o dynamicky se proměňující obsah, ale o sdělení jehož životnost je trvalá. Ověnčete stránku fotkami ze zákulisí. Lidé se s vámi lépe seznámí a udělají si obrázek o tom, s kým by mohli spolupracovat.
Neměňte styl
Komunikaci ani styl vyprávění neměňte a zůstaňte ve stejné rovině jako celý web. Prezentujte se naprosto ve shodné linii. V opačném případě bude celý text a stránka působit placeně, což by na vaše podnikání nevrhalo pozitivní stín. Nyní nemyslíme obsah textu či styl psaní, ale i celé grafické sdělení v podobě stylu písma, barvy a fontu.
Vyzvěte k akci
Nenechte daný text jen prostým textem a vyzvěte návštěvníky k akci. Pokud vezmeme v úvahu, že si sekci otevírají klienti s váhajícími úmysly, určitě je na konci textu vyzvěte k objednání služeb. Nenechte je vydechnout, podstrčte jim to, co by podvědomě udělal. Bez tohoto tlačítka získají možnost se zapřemýšlet a objednávku udělat nemusí.
Reference nechte spát
O referencích nemluvte, na ty by měl poukazovat spokojení klienti. Taková reference je mnohem silnější než ten nejlepší text z rukou nejprotřelejšího psavce. Lidé si před nákupem zboží nebo služeb vyhledávají recenze a zkušenosti ostatních. Nejlépe, pokud se takové informace objevují na jiných webech - takové pak vypadají nejvěrohodněji.
Originální název nic nezkazí
Termín O Nás je sice sázkou na jistotu, ale skutečně chcete vypadat jako každý web ve vašem okolí? Určitě ne, proto si udělejte tu práci a pokuste se nalákat na odlišnou terminologii. Pokud bude stránka dobře vystavěna, zafunguje jako pavoučí síť k zachytávání dalších zakázek.