-
22
zář 2017
8 kroků ,které vylepší prodej ve vašem eshopu
V jednom z posledních článků jsme vás informovali o základních nedostatcích, které stojí za odlivem potencionálních klientů z navštívených internetových prodejen. Agentury poskytující virtuální prostor sice deklarují, že internetový obchod můžete spustit během několika málo minut bez znalosti programovacího jazyka za pomocí jejich šablon, ale už vám nepoví, jak takový obchod udržet v chodu a pomoct mu při boji v ostré konkurenční tahanici. My vám poradíme, vybrali jsme pro vás celkem 8 skvělých tipů, jak svůj portál protlačit nebo při nejmenším neztratit po několika měsících fungování z důvodu nedostatku finančních prostředků.
Nastavte si správnou cenu
Cena je jedním z nejdůležitějších artiklů, které dokážou přesvědčit k nákupu snad každého zákazníka. Nedávejte jí příliš vysoko, pokud tedy nenabízíte přidanou hodnotu při porovnání s konkurencí. Lidé si dokážou ceny porovnat a sami si zvolit tu nejlepší prodejnu. Virtuální doba odbourává hranice. Za předpokladu, že klient nakoupí ze vzdáleného města levněji, než v tom své, učiní tak. Už nestačí se jen poohlížet k sousedům, nebo těžit z toho, že ve vašem městě podobné produkty nenaleznete. Virtuální doba nezná hranice a všechny obchodníky z celé republiky staví na jedno jeviště.
Komunikujte s lidmi
Píšou vám lidé maily a vy na ně neodpovídáte? Vůbec nezáleží na tom, jaké k tomu máte důvody. Přesně takové jednání vás dostane na konec podnikatelské poutě mnohem dříve, než se stačíte rozkoukat. Šeptanda v negativním ohledu je tím nejhorším marketingem a noční můrou každého obchodníka. Komunikujte a zvedejte telefony.
Zřiďte si zákaznickou linku nebo online chat
Online chat je v posledních letech hodně populární. Klient vás může ve vámi nastaveném čase zastihnout a ihned se dobrat k jasným informacím. Mail kontakt je sice nutností, ovšem pro věci důležitějšího charakteru. Online chat funguje skvěle k přijímání a zodpovídání otázek týkajících se přímo uskutečňovaného nákupu. Třeba někdo nerozumí maličkosti a bez vysvětlení nedokáže nákup dokončit. Online podpora v podobě chatu vám jednoznačně navýší prodej.
Webdesignér
Ano, vzhled webových stránek prodává stejně tak, jako upravený talíř s jídlem v restauraci. Zde nemá cenu šetřit, jelikož design a funkčnost se stává vizitkou na dlouhé období. Objednejte si služby agentury nebo jednotlivce a proberte s ním vše, co si na svých stránkách přejete. Stejně tak získáte i cenné rady a poznatky od zkušeného člověka.
Sledujte konkurenci
Ti, co vstupují na scénu internetového prodeje až teď, sice mají na jednu stránku těžší situaci, jelikož je na trhu přeplněno, ale z této nevýhody se dá udělat i výhoda. Mapování konkurence před strhnutím opony lze získat dostatečné množství cenných informací. Prohlédněte si ty největší velikány a vyberte si od nich ty nejužitečnější funkce. Dost možná přijdete na skvělá vylepšení a vytvoříte si tak ještě lepší webový prostor určený k přímému online prodeji. Konkurence vám tak může pomoci k vyšším ziskům.
Kvalitní texty
Webové stránky nejsou jen o produktech, cenách a odběratelích. Stejnou váhu v ziskovosti nesou i kvalitní texty. K tomuto účelu je zapotřebí si sehnat zkušeného copywritera, který vám napomůže s vytvořením poutavých popisů s ohledem na optimalizaci. Stránky budou tak lépe vnímány samotnými klienty a navíc i lépe zaindexované vyhledávači.
Vyřizování reklamací
Co nejvíce ovlivňuje šeptandu? Rozhodně špatné vyřizování reklamací. Samozřejmě teď nemyslíme reklamace, které jsou provedené zcela špatně ze strany klientů, ale takové, na jejichž vyřízení se musíte podílet především vy. Pokud zvolíte strategii mrtvého brouka a reklamace nebudete vyřizovat, obrátí se takové počínání proti vám.
Využívání Instagramu a Facebooku
Instagram a Facebook je silným kořením pro navýšení povědomí o vaší značce. Založení účtů pod vaší značkou je tak dobrým krokem. Lidé o vás budou hovořit, ve své podstatě nenaleznete lepší marketing, než samotné sdílení na sociálních sítích. Podpořte šeptandu i v těchto končinách a těžte z nepostradatelných výhod virtuální scény. Pokud se však domníváte, že na instagramu stačí publikovat usměvavé lidi, jste na omylu. Fotografie musí být mnohem lepší a vyvolávat otázku či zájem vaší značku nebo produkt dohledat.