10 kroků jak rozjet úspěšný blog

Blogování je za hranicemi našeho státu například v USA velkým fenoménem a dost lidí si dokáže tímto způsobem přivydělat celkem slušné peníze. Existují dokonce i blogeři, kteří tuto aktivitu provádějí na hlavní pracovní poměr a nic jiného už k životu nepotřebují. Je jasné, že při tak velkém počtu obyvatelstva a celosvětově nejpoužívanějšího jazyka je průraz na výslunní o to jednodušší. Přece jen českým jazykem můžete zaujmout pouze občany České a Slovenské republiky. I přes to máte šanci při dodržování několika pravidel proměnit tohoto koníčka v určitou formu pravidelného příjmu.

Bezplatný systém výhodou

Z pohledu úspěšnosti těch nejlepších českých blogů sledujeme, že jsou postaveny na bezplatném a celosvětově nejoblíbenějším systému Wordpress. Svůj blog po zvolení správné šablony můžete mít do několika málo minut. Přehledná a zároveň intuitivní administrace nahrává i naprosto neznalým začínajícím blogerům.Popularita tohoto nástroje je natolik vysoká, že se s ním setkáme i u těch nejlepších blog webů, není třeba tedy investovat do nákladných webových prezentací.

Plugin ano, ale s mírou

Lákadlo v podobě přídavných pluginů je velké a mnozí začínající blogeři se za pomocí těchto zásuvných modelů snaží zpříjemnit pobyt potencionálních návštěvníků. Držte se pravidla, že méně znamená více a zbytečně to s nimi nepřehánějte. Pamatujte, že úspěšný blog nepotřebuje plugin žádný.

Nepřehánějte, osekávejte

Blogeři se hodně často snaží zaujmout rádoby moderními vsuvkami, blikátkami, grafickými prvkami. Straňte se této strategie a vsaďte raději na čistý neagresivní styl. Podívejte se na nejúspěšnější zahraniční blogy, jsou jednoduché a spíše se snaží zaujmout kvalitním obsahem, zbytečné kudrlinky spíše podlamují serióznost a kvalitu informativního sdělení.

Bez slávy to nejde, ale….

Domněnka, že úspěšný blog dokáže vytvořit pouze známý autor je naprosto zcestná. Je to určitým plusem k přilákání velkého množství čtenářů v krátké době. Budete se však vracet na blog bez zajímavého obsahu? Než na vlastní popularitu se zaměřte na hloubku informací, které čtenářům poskytujete. Pište o všem, co vás ve skutečnosti zajímá, čemu rozumíte nebo se věnujete. Lidé na internetu hledají cenné informace, které je poskytnou dále. Dokázal jste z nulového kapitálu rozjet byznys? Pište o tom, krok po kroku.

Plavat proti proudu aneb kontroverznost není vše

Vaše články nemusí být jen kontroverzního ražení, právě naopak. Lidé nepotřebují číst pouze vaše kritické názory a vulgarismy směřující k vámi nepochopeným záležitostem. Čtenáře musíte zaujmout především hodnotou obsahu. Pokud si chcete pouze zanadávat, tak ano, ale berte takový typ článku jen jako zpestření. Představte si blogerku píšící o jídle, která pouze kritizuje, jak restaurace či lidé vaří špatně, ale sama na web nedá ani jeden skvělý tip k nedělnímu obědu.

Nepište o všem

Blogeři se ve snaze přidávat na svůj blog nové články uchylují k psaní na jakékoliv téma, které je zrovna podle nálady napadne. Tak této strategii se raději vyhněte. Již před samotným počátkem spuštění webového projektu se zamyslete nad zaměřením a toho se prostě držte. Nemusíte psát o všem okrajově, ale plnohodnotně o tom, čemu skutečně rozumíte. Pište o hodnotných tématech, které čtenáře zaujmou a mají po přečtení chuť vaší myšlenku sdílet. Pamatujte, že kvalitní blog je tvořen obsahem nikoliv pravidelným přidáváním nesmyslných textů bez přidané hodnoty.

Pravopis odsuňte na druhou kolej

Na tomto příkladu je zjevné, jak je hodnota obsahu důležitější než cokoliv jiného. Pravopisné hrubky se stávají součástí celé řady blogerů, ale kritizovat je za to nemá cenu a čtenářům to ve své podstatě ani nevadí. Zaměřte veškerou energii na sdělení, pravopis odsuňte na vedlejší kolej. Přece jen nepíšete do novin či nedáváte dohromady knihu. Blogování je o předávání informací, za což zhotovitel nepožaduje žádné finanční ohodnocení.

Komentujte a reagujte

Pod každým článkem zanechte možnost k vyjádření. Blog je především o vyvolání diskuze, což stmeluje čtenáře, kteří se tak trochu i seznamují. Tím se vytváří silná základna fanoušků. Snažte se na všechny komentáře reagovat a nenechávejte je bez povšimnutí. Zpětná reakce je důležitým krokem. Mnohdy budete muset své názory obhájit, připravte se na to.

Staňte se otevřenou osobou

Stydíte se za své názory, nechcete vystupovat veřejně, tak zapomeňte na to, že se vám podaří vytvořit úspěšný blog. Bez osobní prezentace se blog nikdy nestane populární, ale pouze anonymní stránkou anonymního pisatele. Neschovávejte se proto za přezdívku a poskytněte svým návštěvníkům jméno, ať ví, s kým mají tu čest..

Obsah a zase ten obsah

Základem kvalitního a výdělečného blogu je bezesporu obsah. Pamatujte, že vše, co do svého virtuálního deníku vepíšete se stává součástí vaší osobní prezentace. Čtenář musíte pobavit,, vyvolat v něm údiv, zaujetí a chuť se opětovně vrátit. Máte na to?