Jak v pěti krocích poznat dobrého copywritera za slušnou cenu

Copywriteři nejsou jen obyčejnými pisálky, co si hrají se slovy v rámci správného online marketingu a podpory daných služeb nebo produktů. Jedná se o dovednostní řemeslo jehož podaná kvalita se odráží od každého pomyslného řemeslníka zvlášť. Stejně tak, jako je tomu i v jiných oborech, i zde se setkáte s úplnými začátečníky, rozenými talenty a těmi, co se ke svému plnohodnotnému projevu vypracovali za pomocí kvalifikovaných kurzů.

Správný copywwriter musí reagovat na změny algoritmů nejpoužívanějších vyhledávačů a sledovat všechny trendy v této oblasti, jinak nedokáže svému objednateli poskytnout adekvátní službu. Jak si ale vybrat skutečně dobrého copywritera za slušnou cenu? Přinášíme vám pět kroků, které vám při rozhodování napomohou.

Reference

Požadujte od svého copywritera skutečné a doložitelné reference, kde si ověříte jeho psaný projev. Copywriting by se měl převážně dělat dle zásad optimalizačních praktik, nesmí se však zapomenout na informativní hodnotu. Text zasypaný klíčovými slovy je vám prakticky k ničemu, když od něj čtenáři v popisku produktu odvrátí oči v sloup.

Reference však nemusí ještě odpovídat skutečným hodnotám copywritera, velmi často se setkáte s podvodnou praktikou, kde pisatell odkazuje na články bez uvedeného redaktora, kterým není ani on sám.

Vypracování zkušebního textu

Pokud máte zájem pouze o jeden článek, asi vám tato metoda nebude nic platná. V případě, kdy buete chtít otextovat celý web a nemáte příliš času, určitě si vyžádejte zkušební text, který vám hodně napoví o tom, zda má copywriter požadované vlastnosti.

Text nemusí být při tom dlouhý, stačí pouze jeden odstavec. Zároveň by tento požadavek neměl být ze strany pisatele negován, ale přijat bez jakýchkoliv vedlejších výhrad.

Formátování textu

Zašle vám copywriter odkaz na text bez patřičného formátování? Chybí mu rozmanitost, odseky a vhodně použitá klíčová slova v podnadpisech druhé úrovně? Zaslal vám dokonce odkaz na celistvý text bez jakéhokoliv formátování?

Pokud jste si na výše uvedené otázky odpověděli v kladném duchu, dejte od takového řemeslníka ruce pryč. Zde je vidět, že se psaním pro PR aktivity a online marketing nemá žádné vlohy. Přece nechcete ztrácet čas s člověkem bez náležitých zkušeností. Formátování a stylizace textu je pro výsledný účinek a správné zaindexování vyhledávači hodně důležitým faktorem.

Nízká cena ani moc vysoká

Vysoká cena není zárukou kvalitně odvedené práce a přece jen, komu by se chtělo dávat za jeden popisek o několika znacích 300 korun? Na druhou stranu nepřistupujte ani na velmi nízkou cenu pohybující se někde v řádech několika korunách. Za 1 NS textu je vhodné zaplatit asi tak kolem 100 až 300 korun.

V těchto vodách se nachází dostatek zkušených copywriterů. Nakonec cena není vůbec určující ani zárukou kvalit daného poskytovatele jazykových služeb, vždy si zkontrolujte jeho reference a požadujte ukázkovou práci. Námi doporučená cena je pouze informativní a vychází z aktuální tržní nabídky zlaté střední cesty.

Pravopis a dochvilnost

Reference či ukázkový text je velkou vizitkou každého redaktora zvlášť. Ve své podstatě odkazuje na tu nejlepší práci, která by vás mohla zaujmout. Pokud v ní naleznete překlep či dokonce hrubou pravopisnou hrubku, od spolupráce ustupte a raději se podívejte po jiném. Čas jsou peníze a určitě se vám nebude chtít dodané a předem zaplacené texty ještě upravovat.