5 tipů, jak vybrat webdesignéra

Sice existuje hned několik zajímavě podpůrných článků, které hlásají, že začít s podnikáním na online scéně můžete do několika minut. Ve své podstatě je to pravda, ale pokud chcete být úspěšní a viděni, je to mnohem složitější. Jednou z mnoha otázek, které vás při startování online byznysu překvapí - je výběr správného webdesignéra. Jak ho vybrat a podle kterých kritérií se rozhodnout? O tom už bude náš dnešní článek, kde vám poskytneme 5tipů, na které nesmíte rozhodně zapomenout.

Společností a jednotlivců pro tvorbu webdesignu je skutečně hodně a jak už to bývá i v jiných segmentech, i zde se naleznou kvalitní profesionálové a začínající laiky s diametrálně odlišnou cenou. Je více než jasné, že za nízký studentský honorář nelze očekávat zázraky, ale i taková služba je mnohdy dostačující.

Ujasněte si, co ve skutečnosti chcete

Ještě před tím, než se rozhodnete někoho sehnat si ujasněte, co od svého byznysu očekáváte. Požadujete rozsáhlejší web, půjde jen o informativní šablonu s objednávkovým formulářem? Budete potřebovat moderní aplikace, přidávat další stránky nebo často měnit informace? Statické internetové stránky nepotřebují až tak propracovaný webdesign jako ty dynamické. Také je důležité, jestli potřebujete logo, vícejazyčné verze, nebo zda budete chtít v budoucnu provozovat e-shop. Čím více požadavků, tím kvalitněji vybírejte.

Sestavte poptávku

Buďte konkrétní. Nestačí jen zadat poptávku ve smyslu, že potřebujete webové stránky a na jaké téma. Zahrňte do své poptávky všechny požadavky. Jen tak se vám ozvou relevantní zhotovitelé a odvedou svou práci na maximum. Díky tomu i odhadnou lépe cenu a časový harmonogram. Stejně tak se při prvním kontaktu nesnažte zacházet do příliš detailních odpovědí. Všechny ostatní vylepšení a požadavky už nechte na další rozpravy. Buďte věcní, přesní a struční.

Cena

Od toho se pak samozřejmě odráží celková cena, což je pro dodavatele nejdůležitější kritérium. Sami se podívejte na všechny odpovědi nebo sehnané informace a rozdělte si je do skupin dle výše. Odstraňte ty nejdražší a nejlevnější. Schválen zapátrejte, proč je mezi nimi takový rozdíl a vydejte se cestou zlatého středu - ta bývá nejčastěji i tou nejlepší. Taktéž se můžete pokusit cenu usmlouvat, přece jen jde o čas zhotovitele, který nemusí nakupovat žádný materiál.

Reference 

Ty jsou při výběru správného zhotovitele klíčové. Reference jsou nejcennější vizitkou, která vám okamžitě napoví, zda jste natrefili na toho správného webdesignéra. Kolik má takový člověk nebo společnost klientů? A kolik práce má za sebou za poslední rok? Zamlouvá se vám jeho práce a také chcete obdobný facelift? Každý má svůj osobitý styl, který vám prostě musí sednout. Dokonce je možné oslovit i přímé zákazníky a zeptat se jich na zkušenosti.

Místo

Posledním důležitým kritériem je místo. Pokud se vám někdo ozve z Karviné a vy jste z Karlových Varů, není to úplně ideální. Tedy za předpokladu, že preferujete osobní kontakt. V případě, že vám stačí mailová a telefonická domluva, nezáleží na tom. Ti nejlepší budou určitě ochotni za vámi zajet a dohodnout se přímo na osobní schůzce. Pak můžete vybírat i podle sympatií.