5 tipů jak správně napsat titulek

Již několikrát jsme si říkali, že za úspěchem webových stránek nestojí grafické zpracování, design, jednotlivé aplikace nebo krásná url adresa. Ano, jsou to bezesporu důležité věci, ovšem bez relevantního obsahu se žádný virtuální projekt nedostane dál, než k pouhému otevření a následného opuštění. Kvalita obsahu je to, co čtenáře láká k opakované návštěvě.

Pokud zrovna neprovozujete internetový obchod, ale chcete na trh prorazit z informativně založeným serverem, je pro vás obsah tou nejmocnější zbraní. Virtuální technologie jsou neustále na vzestupu, konkurence je každým dnem silnější a podíl financí z pomyslného koláče větší. Kolik si dokážete urvat vy, záleží pouze na obsahu. Právě z těchto důvodů se pojďme podívat na 5 tipů, jak sepsat ten nejpoutavější titulek.

1. tip - šokujte

Proč si myslíte, že bulvární noviny se již po několik let drží na špici nejprodávanějších novin na celosvětovém trhu? Je to naprosto jednoduché, celá periodika je pouze o palčivých až šokujících titulcích. Sami si podobné informace nikdy hledat nebudete, ale pokud někde zahlédnete, že Sagvan Tofi si není jistý svou orientací, nebo že Leoš Mareš přistižen úplně na mol ve svém autě, tak se ve vás probudí více než zvědavost. Pokuste se i vy šokovat a přilákat si tak mnohem více čtenářů.

2. tip - odhalte velké tajemství

Lidé jsou již od nepaměti zvídavými tvory, co rádi odhalují tajemství, hledají své štěstí, ztracený poklad, pátrají po ztracených městech nebo mimozemských civilizacích. Dopřejte jim trochu toho malého odhalení a přeneste tuto strategii do svých titulků. Nahota na nuda pláži: 5 věcí, které raději nechcete vědět. Přesně tak by mohl vypadat poutavý titulek s příměsí bulvárního nádechu, který touží po odhalení.

3. tip - používejte čísla

Stejně tak je tomu i u našeho článku. Čísla, tipy, způsoby a triky jsou ze čtenářského pohledu zajímavou formulací. Takový obsah se čte doslova jedním dechem a dost často se dá spojit i s optimalizací na určitá spojení. Lidé prahnou po informacích a každý den se zadává na miliony dotazů skrze oblíbené vyhledávače. Zodpovězte tak na jejich otázky v titulku. 5 tipů, kam na dovolenou v Čechách, 4 způsoby, jak zaujmout ženu - určitě podobných názvů vymyslíte mnohem více.

4. tip - jak na to?

Asi jen těžko naleznete snadnější způsob, jak na svůj web z vyhledávačů přilákat větší množství relevantnějších návštěvníků. Titulek již sám o sobě vypovídá o celkové podstatě hodnotných informací. Pokud spojíte slovní spojení s Jak na to s vysvětlením odbornějších záležitostí, získáte během velmi krátké doby celkem slušný počet relevantních návštěvníků z vámi preferovaného oboru. Píšete například web o zahradničení, proč toho nevyužít a nesepisovat články na téma - Jak vysázet jahody - Jak pečovat o bylinky atd.

5 tip - dělejte to naopak

Spousta psavců dělá základní problém v tom, že nejdříve napíší článek a pak se k němu podle obsahu snaží vymyslet adekvátní název. Ve své podstatě pouze shrnou to, o čem psali. Dělejte to naopak a nejdříve si vymyslete téma, pak poutavý článek a článek ponechte až na konec. Občas to opravdu skvěle funguje.