6 triků, jak správně prodat po telefonu

Síla telefonické komunikace ze strategického zacílení na koncového zákazníka prostě nikdy nevymizí. Není nad to, než se svým klientem otevřeně diskutovat a poskytnout mu maximální péči skrze telefonickou komunikaci. Jedná se o velice účinný nástroj, díky němuž hovoříte s klientem v aktuálním čase a dokážete ho mnohem lépe přesvědčit o naléhavosti či výhodnosti objednání služeb nebo produktů z vaší nabídky.

Psaná forma je sice také způsob, jak upozornit na své služby, ale kdo zodpoví na případné otázky a kdo nabídne lepší řešení, než klient aktuálně využívá? Ano, zavolat někomu a začnou klasické věty tipu - máme pro vás speciální nabídku, je sama o sobě natolik speciální, že se dočkáte jen zavěšení. Lidé jsou na nahodilé telefonáty alergičtí. Neznají vás, nic o vás nevědí a tak to z 99 % i zůstane. Přece jen se dá tato komunikace dělat i dobře. Máme 6 triků, jak toho dosáhnout.

Konverzace

Zapomeňte na jednostrannou nabídku svého produktu a se svým potencionálním klientem konverzujte. Telefonát či komunikace by se měl proměnit v oboustranný rozhovor. Nenechte klienta bez jakýchkoliv námitek jen poslouchat, nechrlete na něho naučené informace o dokonalosti předkládaného produktu. Naopak se snažte od volaného získat co nejvíce informací. Mnohem více vám bude věřit.

Selektujte

Nechcete být jako 9 z 10 tradičních obchodníků, co se snaží nad rámec svého úsilí prodat i přes telefon? V tom případě si své kontakty třiďte. Nehrajte jen na ty, co okamžitě koupí. Těch je opravdu jen minimum a navíc se vám ještě část vysmekne před finálním podpisem. Mnohem lépe na tom jsou ti, co vám řeknou, že dnes ne. Mnozí z nich se pak v následujících dnech, měsících rozhodnou a změní názor. Taktéž, když takovému klientovi zavoláte o několik týdnů později, bude si vás pamatovat - více se vám otevře a uvidíte sami, že se s ním i lépe hovoří.

Vyberte si

Mnoho společností se mylně domnívá, že jejich zákazníkem je úplně každý. Vezmou si obrovský seznam čísel a jedou od A do Z. Taková strategie je však zcela zcestná. Pokuste se volat stejným lidem, lépe se připravíte na jejich podobné reakce, které následně zužitkujete v dalším telefonátu.

Rozhodněte se

Správně vedený telefonický marketing podléhá i kvalitnímu rozhodnutí. Každý nemůže být zákazníkem a čas vynaložený na jeho získání je pak ztrátový. Musíte přesně vědět, jaké lidi hledáte, v jaké musí být životní situaci a zda mají kompetenci o takové věci rozhodovat. Pokud budete volat do společnosti, určitě nechcete záležitosti ohledně nabídky vybudování ethernetové sítě řešit s vrátným nebo zaměstnancem. Rozhodněte se, zda je takový rozhovor pro vás užitečný či nikoliv.

První vteřiny hovoru

První vteřiny telefonické komunikace jsou ze všeho nejdůležitější. Právě v tomto momentu se láme, zda vás volaný bude poslouchat nebo se raději omluví a telefon položí. Nikoho přeci na samém počátku nezajímá jméno nebo název společnosti a přece kolik volajících se ihned představují. Takový začátek je sice zcela běžný, ale naprosto neefektivní. Zkuste volaného například oslovit a navázat s ním trochu osobnější rozhovor. Uvidíte sami, že pak takový telefonát získá úplně jiný spád a průběh.

Informace

To však neznamená, že byste měli tajit svůj obchodní záměr. Naopak sdělte tyto informace a dejte klientovi najevo o co se jedná, ať si vás může lépe zařadit. Řekněte volanému, proč jste si vybrali právě jeho, z důvodu lokality, profese či obchodování s podobnými subjekty.