10 tipů, jak poznat nepoctivý e-shop - nebuďte takový

Možná tomu napovídá nadpis, ale tento článek není určený klientům, ale majitelům internetových obchodů. Sestavili jsme unikátní žebříček deseti nejzávažnějších příznaků, které signalizují, že se nejedná o úplně poctivý e-shop. Vyvarujte se jim a mějte své internetové podnikání čistě. Třeba se v některých příznacích poznáte a nemusí jít přímo o záměr. Tento článek vám má trochu otevřít oči a poskytnout ucelené informace o tom, jak přemýšlí současný moderní zákazník. Pamatujte, že každý z těchto příznaků snižuje váš profit.

Nízké ceny

Jedním z nejtradičnějších rozpoznávacích znamení jsou příliš nízké ceny. Tedy takové, které se vymykají běžným cenám v ostatních prodejnách. Zákazník porovnává a nikdy nekupuje u těch nejlevnějších provozovatelů a proč? Protože tomu nevěří a bojí se, že sortiment nepřijde nebo bude poničený.

Zboží všeho druhu

Pokud hledáte lovecké zbraně, určitě je nechcete vidět vedle hraček pro děti nebo kosmetiky. Pokud chcete koupit zájezd, nebude to vypadat dobře, když se po stranách objeví nabídky na erotické prádlo. Je to dáno tím, že internetové obchody s nepoctivou politikou se snaží na svůj web nalákat co největší množství lidí a prodat jim prakticky cokoliv. Každý podvodný obchod se snaží od lidí získat peníze a pak jim následně nic neposlat. Lidé se tak naučili více kupovat i známých provozovatelů a těch specificky zaměřených.

Chybějící kontakt, adresa, mail, telefon

Nechcete vypadat jako podvodník? V tom případě za žádných okolností nezapomeňte na uvedení kontaktu na viditelném místě. Internetové obchody bez kontaktního formuláře, telefonu a adresy nevypadají příliš seriózně.

Telefon je hluchý

Další obdobný problém je telefonní kontakt, který je ve své podstatě mrtvý a nedá se na něj dovolat. Pokud na své stránky uvedete telefonní číslo, nezapomeňte na provozní dobu a telefon skutečně zvedat a vyřizovat všechny otázky a žádosti klientů.

E-maily končí v koši

Nepoctivý internetový obchod sice uvede e-mailové spojení, ale dostat z něj odpověď zvláště při nedoručení zboží je naprosto běžná strategie. Pokud nechcete, aby vás lidé označili za podvodnickou společnost, odpovídejte na maily. Reference jsou nejdůležitějším marketingem a nejsilnější reklamou, která dokáže pověst obchodu i zničit.

Nová doména se skrytými údaji o vlastníkovi

Každou doménu, na které e-shop běží si lze ověřit. Seriózní e-shop přeci nemá žádný důvod se skrývat nebo nějaké informace zatajovat. U domény zjistíte i čas registrace. Pokud je zde zaregistrovaná doména 14 dní nazpět a již dnes na svém webu šíří informace dlouhé historie stránek, tak zde něco nehraje.

Platba pouze předem

Pokud chcete mít úspěšný e-shop, tak na platbu předem rovnou zapomeňte. Je dokázáno, že více jak 75 % lidí, kteří jsou rozhodnutí u vás nakoupit si to právě z tohoto důvodu rozmyslí a odvrátí od vás pozornost. Je to dáno tím ,že tuto praktiku využívají právě podvodné společnosti a lidé to už vědí.

Podvodné uvádění certifikací

Lidé slyší na certifikační oznámení Heuréka, APEK a dalších organizací. Spousta e-shopů je tím až nesmyslně ověnčena, jako by chtěla dát najevo, že právě my nepodvádíme. Poctivý provozovatel žádné plakáty nepotřebuje a vystačí si pouze se solidním jednáním. Na druhou stranu není těžké tyto certifikace prověřit a skutečně se dozvědět, zda se nejedná o další podvodnou praktiku.

Okopírované obchodní podmínky

Podvodný e-shop si nebude dělat práci s tím, aby vymýšlel originální obchodní podmínky. Právě proto si je nekopírujte také a nechte si zhotovit své vlastní. Velmi častá je pak chyba v datech, kdy e-shop funguje od roku 2012 a podmínky jsou platné od roku 2009.

Obchod vznikl před týdnem

Neříkáme, že nemohou vzniknou internetové obchody poctivé a mladé, ale lidé si je více prověřují, proto by se u vás neměla objevit žádná z výše uvedených chyb. Buďte opatrní, úspěch a sláva je jen malý kousek od totálního krachu.