4 tipy jak na marketing v Instagramu

Není tomu tak dávno, kdy světem obletěla zpráva nesoucí zvěst o nejrychleji rostoucí sociální síti zvané Instagram. Daleko za svými křídly slávy nechala i globálně uznávaný virtuální prostor Twitter, který je v Americe hodně populární. Od té doby se o Instagram začaly zajímat i proslulé značky a marketingové společnosti. Jakmile se někde začne objevovat větší počet lidí, lze počítat s cílenou reklamou. Facebook začíná mapovat rapidní ztráty mladších uživatelů odklánějící se od jejich projektu. Instagram prostě nabízí mnohem jednoduší ovládání, výměnu fotografií i jejich celkem slušnou úpravu.

V neposlední řadě se Facebook stává doménou stále starší populace. Objevují se na něm rodiče mladých uživatelů i jejich učitelé, zaměstnavatelé a dokonce i prarodiče a následně se veškeré informace o aktivitách dostávají na povrch v místech, kde si to nikdo nepřeje. Původně prioritní hřiště teenagerů se tak proměňuje v sociální síť starších uživatelů, kteří si na této stránce zakládají svá rodinná alba. Odliv mladých je tak pochopitelný.

Vše je o vizuální komunikaci

Vizuální komunikace s potencionálním klientem či zákazníkem je mnohem sofistikovanější formou marketingu. Nesmíte však sklouznout k bezduchému publikování reklamních vsuvek, ale snažit se o nenásilné a přes to funkční fotografie se svou značkou.

Nechte sledujícího, aby si sám vámi propagovaný produkt na fotografii nalezl a název společnosti, služby nebo značky si přečetl. Krásné prostředí doplněné o sympatickou slečnu hledící na ruch velkoměsta z okraje výškového domu? Nikdo by neřekl, že se snad jedná o reklamní podtext na nový energy drink, jehož plechovku drží pevně v ruce. A o to přesně jde. Fotografie musí svou vizualizací zaujmout a teprve až po podrobné prozkoumání by si člověk měl všimnout těch velkých detailů.

Existuje úspěšný recept

Úspěšný recept je asi stejně tak uchopitelný jako elixír mládí. Prostě neexistuje a pokud někdo tvrdí opak, mýlí se. Strategie úspěšného marketingu v rámci sociální sítě Instagram se vždy odvíjí od daného produktu nebo služby a cílové skupiny lidí. Rovněž se musí přihlédnout ke správnému projevu a schopnosti intervence. Nepřemýšlejte proto jen nad úspěchem, ale myslete i na to, jak se vyvarovat zbytečných chyb. To většinou stačí k tomu, aby se již zmíněný úspěch dostavil.

Chtějte hashtagy, které fungují

Používání klíčových slov neboli hashtagů si velice dobře promyslete. Nemá smysl se oddávat vtipným či zavádějícím slovům, které váš traffic nikam neposunou. Barevné fotografie prostě nikoho nezaujmou, když budou mít hashtag black and white. Klíčová slova proto volte se vší opatrností a raději si je dvakrát promyslete.

Nezapomínejte, že se pohybujete v mezinárodních vodách a dokonce i čeští uživatelé stále častěji používají anglické termíny a slova k vyhledání toho, co je ve skutečnosti zajímá. Instagram je navíc v obležení mladší generace ve věku od 13 do 30 let.

Sdílejte své zážitky

Nevkládejte na Instagram fotky své značky nebo loga za účelem se připomenout. S takovou moc daleko nedojdete. Raději se zaměřte na skutečné zážitky, skutečných lidí, kteří vaší službu nebo produkt využívají. Poskytněte potencionálním zákazníkům pohled na svět očima vašich spokojených klientů - to je ta nejlepší reklama ze všech.