10 věcí, které je třeba udělat při startu online podnikání

Co vše je potřeba zařídit a udělat, aby se vaše podnikání nestalo jen výkřikem do tmy? Opravdu stačí vlastnit dobrou myšlenku nebo nápad? Opravdu vám stačí obstojný kapitál na rozjetí všech sounáležitostí, nebo je třeba trochu více ingrediencí, kde nesmí chybět náhoda, trocha štěstí, inspirace a kvalitních kontaktů. Podívejme se na 10 věcí, na které nesmíte při startu podnikání zapomenout.

Mějte jistotu

Ještě před tím, než se pustíte do online podnikání, tak je nutné vědět, jestli na trh vstupujete s opravdu smysluplnou službou, za kterou budou lidé ochotní platit. O tom se dá přesvědčit průzkumy. V podnikání je nejdůležitější co nejrychleji nalézt platícího zákazníka.

 Ptejte se na názor

Existuje hned několik zaslepených podnikatelů, kteří se přes svůj pupek nepotřebují nikoho na nic ptát. Jednoduše svou službu vypustí do světa a následně hledají odezvu v číslech prodejnosti. Tato strategie není vůbec moderní. Podnikatel by se naopak měl svých potenciálních klientů ptát, ale ne jen jich. Využijte ke konfrontaci i své kolegy, kamarády nebo rodinné příslušníky. Určitě nevynechejte ani úspěšné podnikatele, kteří by vám mohli poskytnout hodně cenné rady.

Reklama a obchod

Umění obchodu a správně vedeného marketingu. To jsou neodmyslitelné součásti každého úspěšného podnikání. V případě, že si nejste v těchto oblastech jistí, nic neprodáte a budete jen čekat na nahodilou klientelu. Dobré zboží se prostě neprodá samo - zapomeňte na toto zažité dogma. Ono se také může stát, že než e o něm lidé dozví, bude výrobek po technologické stránce zastaralý.

Jste vidět?

V minulosti se podnikatelé možná mohli vymlouvat na obtížnost zviditelnění, ale to dnes již neplatí. Zviditelnění nebylo nikdy jednoduší. Máme přeci k dispozici internet, což je nejsilnější médium, které bylo kdy vytvořeno. V něm se ukrývají sociální sítě, možnost streamingu a diskuzí. Světu se tak lze představit během několika málo okamžiků.

Chytněte se příležitosti

Pro začátek podnikání je dobré využít jakoukoliv příležitost k uspokojení zákazníka. Na samotném začátku totiž nejde o to, vydělat co nejvíce peněz, ale získat reference. Dejte si proto hodně záležet.

Chyb se nebojte

Nestagnujte, nespěte a nečekejte za rohem. Raději se vydejte po neprobádané cestě a pokuste se o něco nového. I za cenu toho, že nasekáte velké množství chyb. Pamatujte si na jedno pravidlo, že mnohem lepší je jít po cestě plné chyb, z kterých se poučíte, než sedět na místě.

Řekněte i o peníze

Drtivá většina podnikatelů se bojí říct o peníze. Mají pocit, že když si řeknou, kolik by ve skutečnosti chtěli, aby byl zisk vůči výdajům a času optimální, zákazník odřekne. Naopak, cena je i ukazatelem kvality a věřte, že každý nechce nakupovat pouze nejlevněji. Stále častěji se setkáváme se zákazníky, kteří vysloveně požadují kvalitu a jsou ochotni si za ní připlatit. Teď už jen, zda i vy dokážete tuto kvalitu poskytnout a říct si tak o vyšší cenu.

Partnerství

Partnerství v podnikání musí být vždy oboustranně prospěšné. Pokud tedy vaříte z vody, vaše výsledky nejsou vůbec uspokojivé a plácáte se ve svém podnikatelském startu, nikdo s vámi do partnerství nepůjde. Stejně tak si vybírejte partnera i vy - musí vám něco nabídnout a věřte, že správně sestavené partnerství dokáže vaše podnikání zase posunout o pořádný kus dál.

Databáze

O budování databáze toho už bylo napsáno hodně. Kontakty na potencionální zákazníky musí sbírat a pečlivě střežit každá firma. Nemyslete si však, že jde o pouhý seznam čísel a mailů. Jedná se o reálné lidi, kteří mají své emoce, pocity, potřeby a tužby. Čím lépe si to rozdělíte, tím lépe své produkty a služby prodáte.

Odlište se

Poslední rada, kterou vám v tomto článku poskytneme se týká schopnosti se odlišit od své konkurence. Nic nekopírujte a pokuste se přinést do svého podnikání něco nového. Klidně prozkoumejte svou konkurenci na mnoha místech a od každého si vezměte to nejdůležitější.