6 věcí, bez kterých se kontaktní formulář neobejde

Sběr leadů je z pohledu navyšování konverze důležitou součástí postupného navyšování konverzí. Podívejme se na 4 zásadní věci, které ovlivňují výslednou hodnotu úspěchu správně sestaveného kontaktního formuláře. Probereme si obsah a druhy možností, které tato scéna předkládá.

Ještě před tím, než se pevně rozhodnete zahájit tvorbu si dobře promyslete význam takového kroku a zda je to pro váš postup důležité. Sjednoťte si důležitost informací, pro koho je formulář určený a v neposlední řadě se zaměřit na způsob přímého nakládání.

Nekomplikujte nikomu život

V první řadě se snažte vytvořit kontaktní formulář bez zbytečných komplikací a krkolomných skoků z jednoho tématu do druhého. Potencionální lead věnuje vašemu počinu jen několik málo okamžiků svého pohledu. Tento rozhodující moment se pak stane nejdůležitější součástí celkového efektu. 

Uvědomte si, e do vyplňování se lidem moc nechce a pokud uvidí první stránku, kde zřetelně svítí číslovka 1/29, tak věřte, že i jediný vyplněný formulář pro vás bude velkým úspěchem. Nesnažte se lidi nutit do vyplňování telefonního kontaktu. Tento krok je silně odrazujícím dogmatem a je dokázáno, že se míra konverzí sníží z 39 % na 4 %. Poskytněte políčko v nepovinné podobě.

Nechte formulář v jednom sloupci

Rozdělení formuláře do dvou sloupců vám v daném momentě projektové vize může připadat jako skvělá věc, ale v konečném důsledku se jen připravujete o cenné kontakty. Za všech okolností se snažte vytvořit co nejsrozumitelnější a jednoduchý nástroj, který se nestane odrazujícím subjektem ihned po prvním očním kontaktu. 

Pamatujte, že lidé nemají problém vyplnit své jméno a e-mail. Další osobní kolonky by se měli objevovat jen sporadicky a v nepovinné podobě. Držte se tedy přehledné stylizace a svým nenáročným vzhledem dejte jasně najevo, že vyplnění údajů zabere jen několik málo vteřin.

Povinná pole jasně označte

Asi neznáme negativnější postoj, kdy se lead rozhodne kontaktní formulář vyplnit a s každým stiskem odeslat se dostane vlivem nezapsaného údaje na úplný začátek. Pokud se tak stane i po druhé, o leada s největší pravděpodobností přijdete. Všechna povinná pole určená k vyplnění označte jasně viditelným oznámením. Ostatní pak označte jako volitelná. Potenciální lead se tak mnohem lépe zorientuje a formulář vám s důležitými údaji odešle.

Pravidlo třech políček

Osvědčené pravidlo je ze všeobecného hlediska skvělou pomůckou k udržení přehlednosti. Nepouštějte se do žádných neprověřených strategií a tento fakt prostě respektujte. 3 políčka k vyplnění vám zajistí minimální míru konverze 25 %. Jakmile přidáte o jedno nebo o dvě políčka navíc, propadne se vám konverze až pod hodnotu 20 % a šesté políčko vás dostane pod 15 %.

Délka políčka

Délku políčka maximálně přizpůsobte délce vkládaného textu. Useknutý text se nedá tak jednoduše zkontrolovat a většinou se vám tak do rukou dostane emailová adresa s překlepem. Zvolte raději dvojnásobnou délku pole nad očekávanou míru.

Call-to-Action ve správném trikotu

Tlačítko vybízející k akci by mělo jít ve stopách správně zvolených barev a odstínů. Pamatujte, že nejde jen o nesmyslné a nedůležité zbarvení, ale o další pomocný nástroj navyšující konverze. Text zaregistrovat nebo submit On nedělejte v červené a klidně tento rámeček decentním způsobem zvýrazněte aby se stal nevtíravě viditelný.