6 kroků k fungujícímu affiliate marketingu

Affiliate marketing bezesporu patří k již rozšířeným způsobům oslovení většího počtu potencionálních klientů bez přímého kontaktování. S minimálním úsilím tak lze rozšiřovat síť odběratelů za pomocí provize z vlastních zisků, které putují lidem nabízející váš produkt nebo službu. Partneři tak sami přivádějí do vaší databáze další zákazníky a z toho jim náleží vámi nastavená odměna z prodeje po určitou dobu. Partner v drtivé většině získá za přivedení aktivního zákazníka malý finanční obnos vykázaný v procentech nákupu. Podívejme se na šest tipů, jak z této strategie dostat co nejvíce.

Má to pro vás smysl?

Ještě před tím, než tento marketingový program spustíte, sami se zamyslete, jestli má pro vaše podnikání význam. Pro mnoho internetových obchodů nemá tato strategie skoro žádné výhody. Hlavním motorem je generace zisku a k tomu je zapotřebí vědět, že naleznete partnery, kteří budou chtít váš produkt propagovat. Také je důležité si na rozvoj provizního systému vymezit dostatečné množství času.

Ekonomická úspěšnost

Nalézt skutečně ekonomicky úspěšný affiliate program je na tuzemském trhu celkem obtížné, ale nikoliv nemožné. Investice do startu samozřejmě nejsou malé a je nutné být při rozvoji a čekání na první výsledky být trpělivý. Připravte se na přípravu propagačních materiálů, na pravidelnou péči a školení svých partnerů a také na technické implementace. Kromě toho vám přibude práce s administrativou a vyplácením faktur.

Není to voda pro začínající

Do budování vlastního programu bez předchozích zkušeností se raději nepouštějte a raději vše svěřte do rukou odborníka, který přesně stanoví optimální měřící software a dokáže podrobně analyzovat konkurenční affiliate programy. Mimo to dokáže nastavit i odpovídající provizi. I přes počáteční investici do odborné péče v konečném důsledků ušetříte spoustu starostí a času.

Na tyhle věci nezapomeňte

Na samotný závěr si odpovězte hned na několik důležitých otázek, zda o affiliate opravdu stojíte a jste připraveni na velkou časovou zodpovědnost. Rozhodujícím kritériem je, zda máte co nabídnout a jaká je vaše konkurence. Nikde není psáno, že zrovna váš produkt bude chtít někdo propagovat a v neposledné řadě je nutné nabídnout optimálně vyváženou odměnu. S partnery následně musíte komunikovat a samozřejmě  i na vhodných místech sehnat.