5 tipů jak zajistit větší sledovanost youtube videí

Sociální síť Youtube je silným nástrojem pro rozšíření potencionální klientely. Snad nemusíme zdůrazňovat, že se v tomto prostoru denně pohybuje miliony uživatelů, kteří videa nejen sledují, ale zároveň mají možnost je sdílet se svými přáteli. Využívejte tento efektivní nástroj k rozšíření podvědomí o vašich službách i podnikání tak, abyste byli skutečně vidět.

Každou minutu se na Youtube nahraje více jak 100 hodin videí, je tedy velmi těžké se probojovat na přední pozice sledovanosti. Boj o lepší příčky ve vyhledávání však za tu námahu stojí. Kvalitní video je pouze prvním krokem k zajištění úspěchu, nesmíte zapomenout i na další sounáležitosti, které k pozitivnímu výsledku hodně napomohou. V tomto článku se podíváme na pět užitečných tipů, jak vytvořit nejen kvalitní, ale rovněž dobře vyhledatelný záznam.

Popisky u videí

Popisek u videí je důležitou součástí strategie vedoucí k vyšší sledovanosti. Velké množství výrobců videí se mylně domnívá, že popisky vytváří výhradně pro své fanoušky. To ale není tak úplně pravda. Popisek slouží především k upozornění Youtubu a Google k zařazení na lepší místa ve vyhledávání. Youtube ani Google nedokáže vaše video poslouchat, tudíž neumí posoudit relevantnost obsahu dle vámi sdílených informací, jedním z vodítek se tak stává popisek. Předejte jim ucelené informace a buďte co nejpodrobnější. Čím více jim toho sdělíte, tím lépe bude řazení ve vyhledávání. Popisek může obsahovat libovolné množství slov, doporučujeme vám minimálně 200.

Video klíčová slova

Stejně tak, jak tomu je u klasického PR článku i zde využívejte klíčová slova, která napomohou k lepšímu rozpoznání relevantnosti informací. Určitě moc dobře víte, že když sami vyhledáváte určité informace za pomocí Google, občas se vám ve výsledcích objeví i relevantní videa. Ještě před tím, než zvolíte správná klíčová slova, vyzkoušejte je zadat do vyhledávání a pokud e objeví například dva výsledky s přímým odkazem na video, určitě jej použijte také a během několika dnů se n atéto stránce objevíte také.

Online komunita vám pomůže

Vyšší sledovanost vám zajistí i online komunity v podobě Linkedln, Quora, diskuzní fóra i Facebook. Sdílejte svou tvorbu na těchto místech a bezesporu se dá očekávat sdílení podle zajímavosti a kvality informací. Pokud bude vaše video naopak nekvalitní a po informativní stránce prázdné, odnesete si jen negativní komentáře a spoustu palců dolu. Ve své podstatě stačí nahrát video a poskytnout lidem informace, které je zajímají a umístit jej na stránky, kde se taková cílová skupina pohybuje.

To se mi líbí - požádejte o klik nebo odběr

Youtube se spoléhá výhradně na hodnocení nahraných videí. Jakmile se lidé začnou vracet, dávat lajky, palce nahoru nebo se dokonce přihlašovat k odběru, vaše pomyslné hvězda bude stoupat. Klidně se ve videu zmiňte, ať se diváci přihlásí k odběru nebo vám přinejmenším video lajknou. To se mi líbí a odběr se tak stává velmi silným nástrojem k určení oblíbenosti videa a tím se dostane na lepší pozice ve vyhledávání.Připomínejte svým divákům, že vůbec nějaké takové tlačítko existuje. Pokud se jim budou vaše videa líbit, určitě vás podpoří.

Klíčová slova kam se podíváš

Vytvořte si plně organizovaný kanál a nikdy jej neopouštějte bez řádného úklidu. Vytvořte pro svou potencionální klientelu přehledné prostředí a rozdělte svá videa do seznamu videí s klíčovými slovy. Tato systematická organizace vám prokazatelně navýší sledovanost i o několik desítek procent. Jakmile budete mít na svém kanále více jak deset videí, je dobré je rozdělit do přehledných kategorií.