3 tipy, jak zaujmout textem i náročného klienta

Obchodní text je v dnešní virtuální době silným nástrojem určeným k přímému oslovení potencionálních zákazníků. Jedná se o malou prodlouženou ruku v pomyslné podobě živého obchodního zástupce, který se snaží zaujmout a váš produkt prodat. Textová podoba nabídky má tu výhodu, že si jí můžete předpřipravit k úplné dokonalosti. Přinášíme návod na zkonstruování opravdu silného marketingového textu.

 

Marketing je neustále se rozvíjející se oblastí. Kladené nároky na obsahovou složku a údernost se navyšují. Konkurence je obrovská a potencionální klienti vybíravější. Marketingový text tak musí být dokonalý, bez chyby a vyvolat ve čtenáři pocit, že právě bez vašeho produktu nedokáže být, i kdyby to nebyla pravda. Z aktuálního hlediska není možné sázet na to, že právě váš copywriter dokáže úhledně zhmotnit myšlenku a skvěle popsat produkt nebo službu. Text musí ke klientům promlouvat a vyvolávat emoce. Musí být štiplavý, pravdivý, ulhaný i nekompromisní.

Příběhy jsou v kurzu

Zaměřme se na standardní text o nové kolekci kosmetiky. Popsat velikost flakónku, použité koření, barvu a vynachválit tuto vůni, jak omráčí vašeho vyvoleného je zcela out. Něco takového na papír zkrátka nepatří. Mnohem lépe fungují decentně vložené příběhové linky, kde se samozřejmě vaše služba nebo produkt objeví.

Provázanost textu s příběhem funguje naprosto skvěle jako emotivní propojení se čtenářem. Ten si vytvoří určitý vztah a začne si celou věc lépe představovat. Možná do vašeho příběhu dosadí sebe, nebo své milované osoby a díky tomu si k zákazníkovi vytvoříte mnohem lepší pouto. Navíc si takový text čtenář dočte až do konce a vám se tak otevře velký prostor pro vsunutí všech důležitých informací. U strohého popisu nikdo nevydrží.

Nakrmte hladové čtenáře

Každý marketingový text je sepisován za účelem oslovení určité skupiny potencionálních zákazníků, proto je vhodné vědět, co takové zákazníky skutečně zajímá a to jim ve slušivém podání přednést. Naservírujte jim humra i s kaviárovým krémem a poskytněte jim cenné informace, které je budou skutečně zajímat.

Hlavními dogmaty se stávají úspora finančních prostředků nebo úspora času i námahy. Zahrajte na ty správné struny a předešlete jim plnohodnotný text bez zbytečných řečí, které ve své podstatě nevypovídají nic jiného, než že je váš produkt jedinečný, skvělý, výjimečný a dokonalý.

Správné obsahové tělo

Můžete mít sebelepší článek, propagační text či reklamní sdělení. K tomu lze mít i senzační produkt nebo službu, která dokáže ušetřit námahu, čas i peníze a přece jen vše pohoří na špatném marketingu, úpravě a vzhledu reklamního sdělení. Pokud si najmete opravdu šikovného copywritera, který vám vyhotoví text i za několik tisíc korun, máte jistotu, že se v textu neobjeví žádné pravopisné komplikace a to dokonce ani překlep.

Zaujmout náročnou klientelu s jednolitým textem, kde se tu a tam objeví i nepatrná chyba je prakticky nemožné. Jedná se o nepsanou zásadu, že po prvních chybách se čtenář začne spíše všímat dalších chyb. Stane se z něho učitel a váš text kontrolovaným diktátem. Přeci chcete prodávat a nikoliv si nechat opravovat text. Dávejte si pozor na snadné a přehledné formátování textu, využívejte tučného písma, odstavce i velikosti.