6 kroků jak mít vyšší výdělky na Adsense

Jen těžko naleznete v dnešní době efektivnější monetizační nástroj, který se dokáže v rukách zkušených proměnit v dokonalou pomůcku na zvýšení výdělků skrze přilákání většího počtu potencionálních klientů, návštěvníků. Služba Adsense byla vytvořena společností Google a napomáhá zprostředkovat reklamu na stránky objednavatele. Jakmile návštěvník na reklamu klikne, majitel či objednavatel této služby zaplatí určitou finanční částku a vám jako majiteli webových stránek, kde je reklama umístěna náleží odměna..

Neplatí se tedy za zobrazení, ale přímo za reálný proklik, který převede klienta na daný webový projekt. I když celý systém vypadá naprosto jednoduše, je důležité dodržovat určitá pravidla a reklamní kampaň dobře optimalizovat. Přinášíme vám 6 skvělých tipů, jak si navýšit zisky z používání služby.

Malé reklamní bannery vynechte

Adsense jako služba nabízí zobrazení reklamních upoutávek a spotů v oknech (bannerech) v nejrůznějších velikostech. Doporučujeme využívat obdélníkovitý typ 336 na 280 nebo 330 na 250 přímo pod nadpisy či jako vnořenou reklamu přímo do článku. Na bočních panelech se nejlépe ujímá panel o rozměrech 160 x 600, který má z dlouhodobého hlediska největší míru prokliků. Vyhněte se tradiční velikosti 468 x 60, která je návštěvníky ignorována a má nejmenší míru prokliků.

Nezapomeňte na design

V této otázce se názory trochu odlišují. Jedna část uživatelů je přesvědčena, že když reklamní box je výraznější a svým barevným stylem se odlišuje od stylizace webu, bude nepřehlédnutelný. My se s tímto názorem neztotožňujeme a dáváme přednost méně agresivnímu vzhledu, který naopak koresponduje s webovou prezentací. Není nutné používat křiklavé červené barvy, ale spíše citlivou formou nabídnout zajímavý reklamní odkaz, určitě si tak přijdete na vyšší výdělky.

Musíte být vidět

Pokud máte webový projekt zapojený do služby Adsense a je to váš primární příjem, nebojte se na úkor vzhledu svého webu obsadit reklamní bannery na nejlépe viditelná místa. Tím samozřejmě není dolní sidebar, ale například horní falešné menu z dlouhé odkazové jednotky. Určitě by měla být reklama vidět ihned po otevření stránek a to na viditelném postranním či centrálním místě.

Sledujte RPM

Klasické CTR či počet prokliků je již standardním údajem, málo kdo však využívá nominálních hodnot RPM pro navýšení zisku. Tato hodnota nebo lépe řečeno údaj určuje, kolik je možné z dané reklamní plochy vydělat při součtu 1000 zobrazení. Sami si vyzkoušejte na týdenní období zapnout jen grafické nebo naopak textové reklamy a pak výsledky porovnejte.

Reklamní banner vždy nahoru

Služba Adsense zobrazuje ty nejdražší reklamy na plochy, které jsou v kódu umístěny úplně nejvýše. Na nic nečekejte, ihned zanalyzujte web a ujistěte se, že plocha, která má nejlepší CTR bude v daném kódu stránek opravdu nejvýše.

Neustále pod kontrolou - analýza

Připravit si webový projekt, blog nebo komunitní stránky a vložit na ně službu Adsense. Ano, je to možnost, jak si přijít k určitým výdělkům, ale je nutné se o tento systém pečlivě starat a pravidelně analyzovat jeho průběh. Služba Adsense poskytuje celkem slušné operativní zázemí a vyhodnocování jednotlivých časových úseků. Měřte výkonnost jednotlivých barevných kombinací, velikostí i umístění a sledujte sílu naměřeného CTR a RMP. Jen správnou optimalizací můžete navýšit své zisky o několik desítek procent.