4 důvody, proč je URL adresa klíčovým bodem úspěchu

Za anglickou zkratkou SEO se skrývá obrovské množství operací napomáhající k lepší viditelnosti webových stránek ve výsledcích vyhledávání. Specialisté na tuto problematiku se v drtivé většině hlasů shodují, že za úspěchem webového projektu stojí první krok - tedy volba url adresy. Jen těžko by se hledal cennější on-page faktor. V tomto článku se podíváme jak url adresu správně nastavit a jestli se to s tou důležitostí tak trochu nepřehání. Ještě před tím, než si prozradíme tři slíbené důvody, vysvětleme si, co to URL adresa je.

 

Co je to URL

URL je zkratkou anglického spojení Uniform Resource Locator (jednotná adresa zdroje) označující identifikátor zdroje informací. Za pomocí přesné adresy URL se tak velmi jednoduše dostaneme k požadované webové stránce nebo PDF souboru.

K vyhledávání používáme internetové prohlížeče. V tomto bodě si musíme uvědomit, že přepsat obsah článku, pozměnit font písma nebo přidat kategorii nečiní majiteli projektu žádné větší potíže. Oprava URL adresy je zásahem do celé podstaty webu a přináší opravdu radikální změny i z pohledu samotných vyhledávačů, proto buďte při volbě pečliví.

Nejdůležitější zásada správně nastavené URL adresy

URL adresa musí být především trvale nastavená a v průběhu funkčnosti webového projektu i neměnná. K dané adrese se postupně vytvoří odkazy z nejrůznějších míst a tím bude mnohem lépe zaindexována vyhledávači.

Pokud vás však situace ke změně adresy donutí, nezapomeňte na správné přesměrování. Je lepší se tomuto procesu raději vyhnout a snažit si svou URL adresu udržet, za vzniklé komplikace to většinou nestojí.

Srozumitelnost adresy

Ještě před tím, než na papír hodíte první myšlenku se zaměřte na několik důležitých pravidel. URL adresa by měla vystihovat obsahovou stránku webu, neměla by být příliš dlouhá a nejlépe, když si jí čtenáři jednoduše zapamatují.

Spouštíte webové stránky zaměřené na zdraví? Vhodným názvem se stává zdravi-nemoc.cz, čímž získáte i silné postavení ve fultextovém vyhledávání. Zdravinemoc.cz vám z pohledu SEO příliš nepomůže.

Klíčová slova ano, ale

Vnořené klíčové slovo do URL adresy je z pohledu optimalizace webových stránek důležitou součástí celého brandu.

Nesmí se to však přehánět s hustotou klíčových slov a dalšími anomáliemi. Vyhledávače jako Google jsou sestavené pro hledání takových unikátností a podezřelé webové stránky penalizují. Klíčové slovo by se nemělo objevovat v podkategoriích například dvakrát za sebou, vše je ve své podstatě vnímáno jako podvodná praktika.

Zbytečně dlouhá hyearchie URL adresy

Každý článek sídlí na své unikátní URL adrese. Majitelé webových stránek se snaží vytvářet několik kategorií s ještě větší řadou podkategorií, a tímto způsobem zhustit klíčová slova v URL adrese.

Ve své podstatě na tom není nic podvodného, ale do budoucna to znemožňuje či komplikuje případné úpravy. Mnohem lepší url článku je základní adresa webu a za lomítkem název článku. S takovou url adresou budete moci mnohem lépe manipulovat a přesouvat jí z místa na místo.

Jak jsme již jednou řekli, URL adresa je to nejcennější, co máme - neměňte jí.