4 nejzávažnější problémy se zaměstnanci

Začínáte pochybovat o svých manažerských schopnostech z důvodu nedostatečné zaměstnanecké morálky? Jak odhalit zda je vina na straně zaměstnance nebo se vše ukrývá pod rouškou neefektivního organizačního vedení. Přinášíme vám 4 nejčastější signály zaměstnaneckých chyb a zároveň poskytujeme skvělé typy, jak se s těmito komplikacemi vypořádat. Pamatujte, že jakákoliv chyba nebo slabý výkon kolektivu je odrazem snížené manažerské schopnosti.

Vina je vždy na vaší straně. Pokud nějaký zaměstnanec nestíhá nebo neplní zadané úkoly svědomitě, je to pouze ve vašich rukách, jak se s tímto jevem vypořádáte. Nabízí se osobní diskuze důraznějšího charakteru, snížení mzdy, pečlivější proškolení. Rozvázání pracovního kontraktu je až tou poslední variantou.

Co když zaměstnanec nedodržuje termíny?

Určitě jste se již do obdobné situace jako šéf firmy nebo její manažer dostali. Máte nakročeno do kanceláře svého podřízeného, požadujete vyhotovené zadání, které již přes hodinu mělo ležet na vašem stole. Klient vám dýchá na záda a váš zaměstnanec vám s pokrčenými rameny a prázdným výrazem prozradí, že úkol ještě není vypracovaný. Tento okamžik je pro každého manažera hodně frustrující. Ojedinělý případ se dá pochopit, jakmile se to však stane pravidlem, jde o závažnější problém.

 

Ujistěte se, že vaši zaměstnanci skutečně pochopili zadání a zároveň od vás získali veškeré informace potřebné k vyhotovení úkolu. Pokud se jedná o složitější a delší úlohu, rozvrhněte si jednotlivé kontrolní body, díky tomu budete postupně nahlížet na postupující vypracování a vyhnete se případnému fiasku v rámci neodevzdání.

Co když nevychází s ostatními kolegy

Snem každého manažera je zdravý a spokojený kolektiv, kde je přítomna vzájemná výpomoc. Vše šlape jako hodinky, což se odráží i na celkovém výkonu a následně i na stoupajícím meziročním profitu. Vstupní pohovory slouží právě k odhalení případných empatií. Ovšem nic není nikdy dopředu jisté. Nový zaměstnanec si s vámi může rozumět, na výbornou projde náročným a rovněž nákladným zaškolením a ve finále si nesedne s kolektivem.

Jakmile se k vám zanesou první zmínky o sporech mezi zaměstnanci, pokuste se odhalit skutečné jádro problému. Ostatní zaměstnanci si mohou stěžovat na kvalitu nebo dokonce pracovní tempo nového kolegy. Každý problémový zaměstnanec musí být pod vaším podrobnějším dohledem.

Co když se na něho nemůžete spolehnout

Zaměstnanec, který neustále zaspává, chodí na delší obědové pauzy nebo si v rámi pracovní doby řeší osobní problémy přes počítač a telefon je skutečnou hrozbou pro narušení chodu kolektivní morálky. Pokud vás jeho výmluvy už nebaví a začínáte toho mít dost, musíte tuto situaci okamžitě řešit.

Trvá tento problém již delší dobu? V tom případě je chyba na vaší straně, takové chování je přímo nepřípustné a do zdravého podnikatelského plánu nepatří. Takový člověk nezaspává výjimečně, ale má špatné pracovní návyky, které je potřeba razantně odmítnout. Kárání a sáhnutí na peníze je úplně nejlepším řešením. Žádný zaměstnanec nemá rád pokuty a buď je ustojí a změní se nebo odejde.

Co když se nezlepšuje

U nového zaměstnance je pochopitelné, že nějakou dobu trvá, než pochopí celou strategii pracovního záměru společnosti. Osahává si nové stroje, postupně proniká do tajů kolektivní souhry. Benevolence je samozřejmě na místě. Problém nastává až ve chvíli, kdy se delší dobu nezlepšuje. Očekávaná kvalita se neustále nezvedá a drží se na úrovni začínajících.

 

Zeptejte se nejdříve sami sebe, jestli měl potřebnou oporu pro zlepšení. Pokud chybí odpovídající zpětná vazba a určitý dohled, zlepšení nepřijde ani po půl roce. Na nových zaměstnancích musíte pracovat mnohem intenzivněji. Pokud ani přes to se žádné zlepšení nedostavuje, bude nejspíše chyba na straně zaměstnance. Popřemýšlejte o jeho náhradě.