3 kroky vedoucí k vytvoření úspěšného webu

Virtuální svět nabízí bezbřehé možnosti a u kreativních osob s citem pro věc to platí dvojnásob. Založení vlastního webu nebo blogu není těžkou záležitostí, komplikace nastávají až s jeho chodem. Úspěšný web dokáže na své stránky přilákat jak nové zákazníky/čtenáře, tak si udržet i ty pravidelné.

Kde se rodí myšlenka úspěšného webu

Ještě před tím, než se rozhodnete vytvořit virtuální prostor pro své podnikatelské záměry, je dobré si svůj nápad dokonale promyslet. Vytvořte si svůj web plán na čistý papír a zaměřte se na následující otázky:

  • Čím svého čtenáře zaujmu?

  • Jaké důvody přesvědčí čtenáře pro opětovnou návštěvu?

  • V čem se můj web bude odlišovat od konkurence?

  • Mám na web dostatek času?

  • Vím o jaké informace je zájem a dokážu je poskytnout ke konzumu?

Pokuste si na ně jednotlivě odpovědět a zjistíte, jestli má váš projekt šanci na úspěch.

Obsah a vzhled webu

Mnoho marketingových specialistů vám bude tvrdit, že grafika webu je tím nejdůležitějším aspektem zaručující úspěch webových stránek. Vzhled a určitá přehlednost je důležitá, ale prim hraje obsah. Lidé nechodí na vaše stránky z toho důvodu, že máte krásné pozadí na hlavní stránce nebo krásně vytvořené boxíky po straně v sidebaru. Lidé na vaše stránky chodí pro informace, pokud je dostanou, vrátí se. Můžete utratit horentní sumy za grafické vymoženosti, ale nikdy nezapomínejte na kvalitu sdělení.

Úspěšnost kvalitního obsahu bez čtenáře je rovna nule

Je pravdou, že ani kvalitní obsah nezajistí vše potřebné. Pokud vás lidé nenaleznou, což je u nových projektů normální, nestanete se nikdy úspěšným. Na scénu nastupuje forma online i offline propagace. Pojďme se podívat, na jaké segmenty se zaměřit a kde začít propagovat své stránky.

  1. Jednoznačně si vytvořte Facebook stránky a rozjeďte nábor nových přátel, kteří vám v budoucnu napomohou šířit vaše myšlenky za pomocí sdílení.

  2. Zapište své stránky do předních katalogů. Určitě vynecháte masivní registrování do stovek stránek, nemá to smysl, jde už o zastaralý SEO způsob, který nemá žádný efekt.

  3. Mezi vhodné placené varianty řadíme kvalitně nastavenou PPC reklamní kampaň u vyhledávačů.

  4. Pokuste se oslovit tématicky podobné weby a nabídněte jim výměnu ikonky. Získáte tak relevantní zpětný odkaz.

  5. Nezapomeňte na optimalizaci, ta by měla probíhat v rámci vyhledávání kvalitních zpětných odkazů. Nenechte se žádnou agenturou zlákat k vyhazování peněz.

Budování úspěšného webu trvá řadu měsíců i let, buďte trpělivý a neustále pracujte na propagaci, hlavně se snažte aktualizovat obsah. Nalezněte si svou pravidelnost a té se držte.