3 důvody, proč je tvorba webových stránek dražší, než se počítalo

Každý začínající podnikatel se určitě na svém počátku setkal s tvorbou webových stránek svépomocí, nebo se na tvorbě domluvil se svým kamarádem. Taková operace je samozřejmě možná a nestojí tolik finančních prostředků, ale na druhou stranu se takové výsledky nesetkávají s požadovanými výsledky.

 

Ve světě ostré konkurence, kdy dochází k pravidelným technologickým inovacím je potřeba své webové stránky neustále modernizace. Takové kroky samozřejmě zvládnou pouze specializované společnosti a odborníci zabývající se právě touto oblastí.

Pokud vlastníte pouze zájmové webové stránky určené ke komunikaci speciálního okruhu uživatelů, není třeba takový projekt podvolovat finančně nákladným zlepšováním. Jiná situace nastává ve chvíli podnikatelských záměrů.

Internetový obchod či stránky podporující brand společnosti se musí stát silnou vizitkou jak po funkční, tak i designové stránce. Je nutné si uvědomit, že webový portál a investice do něj vložené se následně odrazí na celkovém fungování podnikání a propagace vašich služeb.

Kdo se na tvorbě podílí

Na tvorbě webového obsahu se podílí hned několik lidí, tedy v případě, že se rozhodnete pro využití služeb profesionální agentury. V první řadě se jedná o konzultanta, s kterým se setkáte na první schůzce a rámcově vysvětlíte, co potřebujete.

Chybět nebude ani marketingový specialista starající se o implementovanou a zároveň fungující strategii propagace. UX Designer se postará o všechny vaše potřeby s ohledem na pohyb po webovém rozhraní a grafik zajistí kladné působení webu po vizuální stránce.

 Podívejme se na 3 důvody, proč se tvorba webových stránek prodražuje.

 Spěch

Aktuální stresová doba plná neklidu a zrychleného pracovního tempa nás nutí dělat ukvapená rozhodnutí, která se pak stávají velkou chybou. Pokud si tuto strategii přeneseme na tvorbu webových stránek, tak nezískáme nikdy nic víc, než jen nesrozumitelný koncept. V pozdějším čase usoudíte, že bude lepší vytvořit nové a s dostatečným časem na jejich vytvoření.

Špatné SEO

Rozjedete si své webové stránky bez jakéhokoliv rozmyslu o správném postupu tvorby obsahu? Vytvoříte si název, necháte si zhotovit texty na hlavní stránku i do jednotlivých sekcí a při tom se vůbec neohlédnete za optimalizací?

Stát se úspěšným bez dodržení SEO není vůbec jednoduché a dalo by se říci, že jde o zcela nereálnou věc. Možná se budete divit, ale stále existují lidé, kteří spouštějí internetové obchody bez jakékoliv přípravy nebo následující analýzy.

Není se čemu divit, že jejich webové stránky nefungují a nevydělávají. V konečném výsledku je pak nutné celé stránky předělat a v takové chvíli se jedná o velice nákladnou operaci, kdy je pak lepší vystavět stránky zcela nové. Začlenit totiž důležitou optimalizaci do neudržovaných stránek je těžké.

Mají to sousedé, já to chci taky

Dalším velkým neduhem českých podnikatelů je závist a potřeba vlastnit to, co vidí za okny sousedního domu. Web nechají v područí profesionální agentury a nadiktují si až nesmyslné požadavky. Bez jakéhokoliv cíle nebo rozmyslu se pak lidé stávají majiteli webového projektu v rozsahu, který ani nepotřebují.

Stránky jsou obohacené drahými aplikacemi bez využití a marketingového zacílení. Bohužel se ta klienti neustále ohrazují tím, že konkurence to má také. Nebuďte takto zaslepení a každý rozjezd podnikání a webových stránek nejdříve zkonzultujte s odborníky.