4 rady na co nezapomenout při výběru názvu webu

Nezáleží na tom, jestli otevíráte pomyslnou virtuální bránu pro návštěvníky úzkého kruhu zaujetí nebo se rozhodujete spustit nadějný projekt s přímou návazností na prodej služeb. Každý majitel webové prezentace si přeje v daném oboru zaujmout co možná největší počet fanoušků, čtenářů či klientů. Právě z těchto důvodů je nutné spolupracovat s internetovými vyhledávači a své stránky optimalizovat. Někdo by mohl namítnout, že v již tak přeplněném světě není místo pro nové internetové projekty.

 

Opak je pravdou, optimalizace stránek se neustále vyvíjí a pokud vše podchytíte od samého počátku, ihned se dostanete do konkurenční výhody před své rivaly v obdobném segmentu. Pamatujte, že úprava již stávajících stránek dle optimalizačních trendů je velice obtížná a v mnohých situacích i neřešitelná, berte to jako svou velkou výhodu. Podívejme se na 4 rady, které vám napomohou vylepšit status stránek, jen samotným výběrem správného názvu.

Rada číslo 1 - doména prvního stupně je jasnou volbou

Pokud to se svým projektem myslíte opravdu vážně a chcete si vytvořit zajímavý přivýdělek, určitě se rozhodněte pro lépe zapamatovatelnou doménu skládající se z názvu stránek a koncovky .cz popřípadě .com podle toho, na jakém trhu chcete figurovat. Zapomeňte na nesmyslné názvy domény třetího řádu, která je sice zdarma, ale je nutné si před koncovku přidat jedno z povinných slov, které má poskytovatel služby v nabídce. Takové webové stránky ztrácí na profesionalitě a serióznosti. Každý raději hobby nářadí nakoupí na eshopu nesoucí název - www.hobbynaradi.cz než na vámi zvolené www.hobbynaradi.funsite.eu. Zde však opravdu záleží na úmyslech majitele daného webu. V případě, že zakládáte obyčejnou internetovou stránku pro diskutující členy klanu online hry či chovatele určitého plemena psa, doména třetího řádu je dostačující.

Rada číslo 2 - název z pohledu SEO

Moc dobře víme, jak je mnohým majitelům stránek slovo SEO známé a snaží se mu v průběhu svého vývoje a soustavným sledováním přijít na kloub. Existují dokonce i profesionální agentury, které vám v rámci SEO služeb napomohou k lepší viditelnosti. SEO je vlastně komplexní soubor jednotlivých operací, které ve svém konečném důsledku napomáhají k nalezení stránek za pomocí internetového fulltextového vyhledávání. Čím lepší je vaše optimalizace, tím lukrativnější pozice ve vyhledávání obsazujete. Společně s tím pak přicházejí vyšší návštěvnost a výdělky. Proto se při výběru správného názvu zaměřte i na optimalizaci. Známe případy, kdy pouhý název postačil k tomu, aby se na web dostal na přední pozice. Prodáváte krmivo pro britské kočky? Zvolte si název www.krmivoprobritskekocky.cz.

Rada číslo 3 - kdy použít klíčové slovo v doméně?

Zda použít volné klíčové slovo a umístit ho do názvu domény je velkou otázkou pro mnohé SEO konzultanty. Ti se však shodují na tom, že nadějné projekty, které svým strategickým plánem míří do vyšších pater, by se měly zaměřit spíše na budování své značky a klíčových slov se vyvarovat. Naopak informativně založené stránky a mikrostránky mohou těchto klíčových slov v rámci optimalizační podpory využít.

Rada číslo 4 - název domény v offline prostředí

Nikdy nezapomínejte na to, že vaše stránky musí být dobře zapamatovatelné i v offline prostředí. Název vás bude provázet po celou dobu vašeho podnikání, proto buďte při výběru opravdu pečlivý a nic neuspěchejte. Možná v budoucnu budete uvažovat o menší propagaci v rádiu na bilboardech nebo v televizní stanici. Myslete v této problematice trochu komplexněji, pozdější záměna názvu domény přináší jen obrovské potíže.