8 zlatých SEO tipů pro každé stránky

Seo strategie nebo optimalizace stránek má za úkol navyšovat relevantní návštěvnost z přirozeného výsledků hledání. Čím lépe vás vyhledávače klasifikují, tím vyšší návštěvnost vaše stránka bude mít. Společně s tím samozřejmě přicházejí i vyšší výdělky a zájem ze strany reklamní propagace od předních společností. Pojďme si shrnout osm zlatých pravidel úspěšně vedené SEO politiky.

Přehledná navigace

Provozujete internetový obchod? Snažte se jej udělat co nejvíce přehledný. Nezapomeňte zkontrolovat zda funguje fulltextové vyhledávání nebo funkce filtrování. Návštěvník se musí na stránkách rychle zorientovat nebo vám odejde. Pomozte svým klientům například nákupním rádcem.

Míra opuštění

Dalším důležitým faktorem je míra opuštění z dané stránky na specifická klíčová slova. Pokud je míra opuštění více jak 40 %, tak klienti odcházejí z důvodu, že nenašli adekvátní informace. Přehodnoťte proto své klíčová slova.

Pozor na duplicitu

Duplicitní obsah je největším zabijákem jakéhokoliv internetového obsahu, kterému jde o vyšší pozice ve fulltextovém vyhledávání. Vyvarujte se jakékoliv duplicity. Nejčastěji tuto chybu vídáme u několika funkčních verzích s jinou koncovkou domény. Pak si tyto stránky vzájemně konkurují a výkon se roztříští mezi ně.

Nezapomeňte na vhodný obsah

Obsah si nechte vytvořit u každé kategorie i produktu. Oslovte zkušeného copywritera, který dokáže psát jednak pro lidi a zároveň nezapomene na vyhledávače. Stránky bez originálního popisku jsou z pohledu SEO nevyužitelné naplno a je to velká škoda.

Atraktivita titulku

Své menu, titulky a další hlavní názvosloví se snažte vytvořit z nejčastěji vyhledávaných slov. Ve své podstatě se pokuste do těchto míst vnořit svou analýzu a zaútočte tím nejtvrdším způsobem, jaký se v optimalizaci nabízí. Rozhodně nezapomínejte na čtivé meta descripton.

Pravidelná aktualizace

Máte několik měsíců statický obsah bez jakékoliv změny? Tak v tom případě udělejte cokoliv, aby to tak nebylo. Vyhledávače by mohly váš web zařadit do málo aktivních a tím snížit jeho hodnotu. Právě z těchto důvodů se snaží ti nejlepší webmasteři zbudovat na svých stránkách magazín, který pravidelně aktualizují. Při tom stačí dva články týdně.

Kontrola zpětných odkazů

Překontrolujte všechny zpětné odkazy a zaměřte se na jejich správnou funkčnost. Ujistěte se, že zpětné odkazy na váš web vedou jen z kvalitních a zároveň relevantních webů. Rozhodně vám nedoporučujeme hromadnou výměnu odkazů nebo je vystavovat na takřka bezejmenných PR webech bez jakéhokoliv hodnocení.

Nezapomeňte ani na interní odkazy

Když už jsme u těch odkazů, tak nezapomeňte na ty interní, které jsou neméně důležité. Pamatujte, že čím více odkazů bude vést na neexistující obsah, tím více bude trpět výkon vašich webových stránek. Ke kontrole nefunkčních interních odkazů lze stáhnout i freewareový software.