10 základů, bez kterých se do online podnikání nepouštějte

Podnikatelský online prostor je zdánlivě náročným hřištěm, kde mohou uspět jen ti nejlepší - ostatně tak, jako je tomu i v ostatních oblastech pracovní činnosti. Online obchod se od klasického tradingu liší především svou rychlostí, celosvětovou návazností na mezinárodní trhy v okamžitém povahovém rysu a nižšími náklady na vlastní provoz.

Záleží, pro jaké odvětví se rozhodnete, přes to je volba online podnikání za všech okolností finančně méně riziková, než je tomu při klasickém vstupu na trh. Tento článek je věnovaný všem, co o vstupu do virtuálních vod uvažují - přinášíme 10 základních pravidel, které je dobré znát, před rozjetím svého byznysu.

Chraňte svůj nápad

Do chvíle, než svůj produkt nebo službu uvedete na trh a registrujete jí tak pod svou obchodní značku, sepisujte s potencionálními obchodními partnery smlouvy o mlčenlivosti. V dalším kroku je dobré své nápady chránit známkou Community Trade Mark zastřešující podnikatelské plány po celé Evropě.

Chraňte i svůj web

Digitální podoba podnikání sice přináší celou řadu nesporných výhod, na druhou stranu jste vystaveni novým rizikům, proto je dobré vědět, jak se bránit za pomoci preventivních opatření. Svým zákazníkům musíte garantovat spolehlivost webové funkčnosti a zamezit případnému odcizení dat. V podrobném oznámení sdělte postup, jakým se budou ubírat vaše kroky v návaznosti na ochranu osobních údajů.

Nezapomeňte při zakládání shopu

Na samém počátku stojíte před důležitým rozhodnutím s rozdílným finančním zatížením. Přejete si vlastní systém nebo se spokojíte s již hotovým řešením. Poskytněte svým klientům ucelené informace o zásadách cookies a zanechte dostatečně viditelná komunikační spojení.

Ověřte si, zda jednáte v souladu s pravidly ochrany osobních údajů

Nadbytek informací není na škodu. Klient nebo návštěvník musí být obeznámen, proč a jakým způsobem budete nakládat s jejich informacemi.

Propagujte byznys legálně?

Pozor na černou listinu figurující na evropském trhu, kam se dostanete ihned po porušení jedné z 31 zakázaných obchodních praktik. Stačí zasílat spamové zprávy bez upozornění na reklamu v záhlaví a máte vystaráno.

Máte neprůstřelnou smlouvu?

Webový projekt musí disponovat všemi potřebnými informacemi, kde nebude chybět popis produktu, služby nebo ceny a také neopomeňte na postupy ohledně případného odstoupení od smlouvy nebo na způsob podání reklamačního návrhu.

 

Online platby

Ještě před tím, než se rozhodnete pro určitého poskytovatele online plateb, zaměřte se nejdříve na potřeby svých zákazníků a připravte jim vyhovující platformy.

Jak je to s DPH?

Při podnikání se zaměřením na domácí trh se řídíte podmínkami pouze našeho státu. Jakmile své obchody cílíte na zahraniční web, řídíte se zákony daného státu, kde dojde k transakci.

 

Způsoby doručování

Oblast doručovací služby je ověnčena základním pravidlem, kde je třeba poznat potřeby svých zákazníků. Nadále je třeba pamatovat, že při porušení dodacího termínu, má zákazník právo na odstoupení od smlouvy bez jakéhokoliv odkladu.

Po prodejní procesy

V rámci celé Evropské unie je nutné dodržovat dvou letou záruční lhůtu, kdy má váš zákazník ze zákona nárok na případné opravy zakoupeného zařízení nebo celou výměnu zboží. Klient by mohl přistoupit i na ponížení ceny nebo vrácení peněz. Pravidla se v každém státě trochu odlišují, takže je třeba se s nimi lépe seznámit.