3 zásady úspěšného zaměstnance, dělejte to, za co jste placeni

 

Mnoho zaměstnanců ze sebe každý den vydávají maximum a následně se při přebírání mzdového ohodnocení i s bonusy cítí ukřivděně. Vždyť pracujeme na 120%, tak proč si toho nikdo nevšímá? Pocit nedohodnocení pociťuje více jak 45% zaměstnanců v České republice.

Odborníci se shodují, že zaměstnanci nedokáží správně odlišit věci důležité od těch neprioritních. Ve většině případů tak sice pracují, ale na oblastech, které nejsou pro vedení společnosti tolik důležité. Poznáte i vy, jaké věci mají přednost a které naopak počkají? Pokud chcete v zaměstnání uspět, musíte se naučit tyto věci odlišovat.

Umíte dělat důležité nebo důležitého

Každý den se v pracovním tempu honíme za šibeničními termíny, zvedáme telefony, nabízíme, snažíme se prodat, odmítat reklamace, a to za vidinou vyšších a vyšších zisků. Peníze se v moderní době stávají jediným ukazatelem úspěšnosti. Nikdo nemá nikdy dost a všichni chtějí mít více, než dokáží ve skutečnosti utratit nebo doopravdy potřebují. Pokud chcete zůstat oblíbeným zaměstnancem nebo se jím stát, musíte si položit následující otázky.

  • Opravdu dělám to, za co jsem ve skutečnosti placený?

  • Jaké priority má zaměstnavatel a co je napsáno v pracovní smlouvě?

  • Podle jakých kritérií jsem každoročně hodnocen a odměňován?

V případě, že si s jistotou nedokážete odpovědět ani na jednu z těchto otázek, je někde chyba. Správný zaměstnanec bere tyto otázky a jejich odpovědi jako samozřejmé.

Co je indikátorem úspěchu

Nejvíce problémovou skupinou zaměstnanců jsou několikaletí pracovníci, kteří znají svou práci natolik dobře, že si utvářejí svou vlastní představu o tom, co je ve skutečnosti pro společnost důležité. Zaměstnavatel může mít však zcela jiný pohled, proto je důležité trochu předklonit hlavu a svého zaměstnavatele poslouchat a následovat jej i po deseti letech výkonu práce. Například vědecké pracoviště a jeho úspěšnost se zaznamenává podle počtu otisknutých článků ve vědeckých časopisech nikoliv ukončení experimentu. Zatímco prodejce neklade důraz na znalost o nabízeném produktu, ale o výši prodejnosti. Řidič má indikátor úspěchu nastaven v bezpečně odjetých kilometrech bez nehody nikoliv od počtu přepravených nákladů.

Nejvíce zapomínáme na to, co nevidíme

Neexistuje snad zaměstnání, kde by se v pracovním shonu nezapomínalo na to nejpodstatnější. Většinou jsou tyto věci nepatrné nebo nejsou na očích. Zvolte si tu nejvhodnější strategii a založte si diář, kde si je vypíšete. Velmi dobře poslouží i pracovní plocha na vašem počítači. Staňte se lepším zaměstnancem a udělejte si ve svém režimu jednoduchý řad. Může jít jen o maličkosti.

Pracujete například v kavárně, čistíte skleničky, otíráte stoly. Zastavte se ještě před zahájením pracovní doby venku a zameťte příjezdovou cestu, odstraňte nedopalky a utřete schody. I taková maličkost z vás udělá lepšího zaměstnance. Napište si na svou osobní nástěnku několik podobných úkonů a vždy se na večer sami sebe zeptejte, jestli některý z nich nezanedbáváte.

Přestaňte se věnovat méně urgentním činnostem. Nezodpovězený email nebo nezvednutý telefon nemá až takový význam jako příprava na obchodní schůzku, odučení školní hodiny nebo odeslání článku v termínu.