Jak rozjet malý e-shop svépomocí

Jelikož žijeme v době, kdy je vše dostupné na internetu, a z pohodlí domova si můžeme objednat elektroniku, oblečení, oběd či dovolenou, není špatné zamyslet se nad otevřením vlastního e-shopu. Co potřebujeme do začátku? Nad čím vším se máme zamyslet?

Pokud začínáte s otvíráním vlastního e-shopu, jistě procházíte fází, ve které přemýšlíte, jaké produkty nabízet, na jaké zboží se specializovat, jak web pojmenovat, jakým způsobem dát světu vědět o existenci obchodu a tak podobně. Pro začátek je asi nejdůležitější přijít s něčím originálním, to znamená prodávat produkty, které nikdo jiný nemá, a v souladu s nimi koncipovat celý e-shop. Přizpůsobit vašemu konceptu i název obchodu a vzhled webových stránek.

Výběr produktu

Najít vhodný produkt, se kterým začít podnikat na internetu může být pořádný oříšek. Proto si projdeme pár rad, které nám mohou být užitečné:

1) Zjistěte, co zákazníkům chybí, a nabídněte jim to. Ptejte se známých, co nemohou najít na svých oblíbených e-shopech, co by si rádi koupili, ale nikdo jim to nenabízí. Pokud mají zákazníci špatné zkušenosti s ostatními obchody, protože nemohou uspokojit jejich potřeby, z vašeho e-shopu budou nadšeni a budou se k vám vracet. A co víc? Doporučí vás i svým známým.

2) Prodávejte to, co máte sami rádi. Věřte v produkty, které prodáváte, sami je pořádně vyzkoušejte a buďte skálopevně přesvědčeni, že jsou nejlepší na trhu. Ačkoli to ze začátku nemusí být lehké, zejména pokud přicházíte s úplně novým produktem, stát za svým a následovat svou vášeň se vyplatí.

3) Zpeněžte nové trendy. Sledujte dění okolo sebe, to, co se lidem líbí, co je nové, svěží a moderní, po čem je poptávka. Na internetu nakupují převážně mladí lidé, kteří chtějí jít s dobou a být pokrokoví, dopřát si horké novinky. Když bude pokrokový i váš e-shop, zaujmete více klientů.

Název a koncept

Při hledání vhodného jména pro e-shop je důležité zvolit název, který bude originální, výstižný a zapamatovatelný. Klienti si musí název okamžitě spojit s vašimi produkty, ideálně i s logem a sloganem, zkrátka s celým brandem. Proto je nutné vše dopředu pořádně promyslet a nepodcenit závislost jednoho aspektu na druhém. Důležité je i přemýšlení v globálním měřítku. Ačkoliv nyní začínáte, je dobré zvolit takové jméno, které by mohlo fungovat i v zahraničí a otevřít si tak dveře i mimo Českou republiku. Jméno nemusí být nutně v angličtině, ale mělo by být výstižné a pochopitelné i za hranicemi. Člověk nikdy neví, odkud mohou být jeho zákazníci.

Chytří pomocníci

V případě, že jste se rozhodli do otevření vlastního internetového obchodu jít, našli originální produkty k prodeji a vymysleli originální název a od myšlenky se uchylujete k realizaci celého projektu, určitě můžete využít pomocníky, tedy webové portály, které pomáhají s tvorbou stránek a celkově ulehčují práci. Mezi takovéto portály patří například MioWeb, který je přehledným a cenově velice příznivým průvodcem při otvírání vlastního e-shopu. Nabízí velké množství šablon, předdefinované obsahové bloky, které vám pomohou se strukturou webu či napojením na e-mail marketingové nástroje. Kromě e-shopu si na portálu můžete vytvořit vlastní kampaň, blog, webinářové stránky a členské sekce. Vše rychle, přehledně a z pohodlí domova.

S pomocí MioWebu můžete začít prodávat již dnes!