6 tipů na zrychlení práce od skutečných byznysmenů

Dělat svou práci nejen dobře, ale také rychle. Takto bychom mohli ve zjednodušeném modelu nahlížet na současnou společnost a okolní trendy. Stejně tak, jako vy neradi čekáte ve frontě s plným vozíkem jídla, ani zákazníci ve vaší společnosti nechtějí čekat na objednanou službu či výsledky. Vše se tedy odráží od schopnosti si dokonale rozložit svou práci a zároveň se motivovat k lepším výkonům anebo je to všechno jinak? Přinášíme vám několik zajímavých fíglů od skutečných byznysmenů, jak přistupovat ke své práci a povinnostem efektivněji.

Richard Branson - zakladatel Virgin Group

Richard Branson nedá dopustit na vedení osobních schůzek vestoje. Podle jeho slov se jedná o jeden z nejlepších vysledovaných vynálezů, které zapojil i do svého time managementu. V této alternativní poloze komunikace s obchodním partnerem se mnohem rychleji dopracujete k výsledkům a případné dohodě. Naprosto nejlepším způsobem osobního jednání je procházka městským parkem, atmosféra je uvolněnější a neprojednávají se zbytečné formality. Nezapomeňte si však sebou vzít poznámkový blok, nikdy nevíte, co si budete potřebovat zaznamenat.

Nathan Blecharczyk - spoluzakladatel bankovní společnosti Airbnb

Nathan Blecharczyk naopak vypovídá o optimálním rozložení pracovní náplně do jednotlivých časových úseků. Mezi šestou až desátou hodinou ranní je mysl nejkoncentrovanější, proto by byla škoda se v těchto hodinách účastnit vysilujících osobních a pracovních schůzek. Veškeré termíny si přesuňte na čtvrtou hodinu odpolední a klidně i později. Po ránu se člověk dokáže mnohem lépe soustředit na svou práci, a tím podat i lepší výkon.

Dustin Moskovitz - spoluzakladatel Facebooku

Ve společnosti o více lidech nestačí myslet na produktivitu jednotlivců, ale všech jako celku. Celý tým je maximálně tak silný, jako jeho nejslabší článek, proto je důležité hledět na potřeby a zvýšení výkonu všech, i těch nejslabších. Podle Dustina Moskovitze se skvělá strategie skrývá pod zavedením jednoho volného dne v týdnu, kdy se nebudou konat žádné mýtinky ani pracovní schůzky. Každý tak dostane prostor pro svou seberealizaci a volnost k pracovním povinnostem dle své potřeby.

Andrew Mason - spoluzakladatel Grouponu

Andrew Mason má v otázce produktivity jasno, nejdůležitější součástí každého úspěšně vedeného dne je disciplína a sebekázeň. Nikdy se prý nenechá od svých povinností rušit a vždy se zaměřuje výhradně na jeden úkol. Nevěnuje tedy svou pozornost nově příchozím mailům ani dalším rušivým elementům, které by ho odváděli od započatého úkolu. Právě v tomto způsobu se skrývá obrovský potenciál pro zvednutí efektivity všech podnikatelů na volné noze, zaměstnavatelů i zaměstnanců.

Mark Pincus - zakladatel společnosti Zynga

Pro vybudování spokojeného klienta je třeba si na jeho objednávku vymezit zhruba 50 procent pracovního nasazení. Jen za těchto okolností je možné dosáhnout uspokojivých výsledků. Další náročnější závazky nedoporučuje brát, pouze menšího charakteru, které se stanou doplňujícím produktem přinášející další výhody k hlavní pracovní náplni.

David Karp - zakladatel Tumblr

Poslední tip směřuje od Davida Karpa, který se ve svém podnikání naučil dělat a především odpovídat, jako jeho mentoři z řad opravdu úspěšných byznysmenů. Ti totiž takřka na cokoliv říkají NE. Dokážete i vy rozeznt špatnou nabídku od té dobré, nebo berete vše, co se naskytne?