4 tipy pro uspořádání úspěšné soutěže

Online marketing není jen o nákupu prostoru na jiných webových stránkách nebo o placených PR článcích. Online marketing má mnohem pestřejší strukturu, jejíž hranice se neustále posouvají. Není třeba znát veškeré odnože a možnosti současného marketingového trhu, ale pokud se už pro nějakou strategii rozhodnete, dělejte jí dobře.

New eToro CZ

V tomto článku vám posvětíme cestu k lepšímu nastavení online soutěže, kde se marketingové sdělení může ukrýt bez jakéhokoliv nátlaku, jen je nutné vědět, jak na to. Pamatujte na jedno známé rčení, že i s málem jde udělat hodně. Není třeba sahat pro větší finanční obnosy a za všech okolností se svěřovat drahým agenturám. Vyzkoušejte si skvělý marketingový nástroj svépomocí - poradíme vám.

 Výhody efektivně nastavené soutěže

  • Budujete si lepší vztah s klientelou

  • Skvělý způsob představení svých služeb nebo produktu

  • Posilujete svou vlastní loajalitu

  • Šíříte povědomí o značce

  • Navýšíte návštěvnost a aktivitu fanoušků

  • Získáte nové kontakty

Jasný cíl soutěže

 

Ještě před tím, než celou soutěž spustíte s ujasněte svůj cíl a vše, co od tohoto kroku očekáváte. Propagujete nebo hledáte nové návštěvníky? Potřebujete nové kontakty?

Odpovědi vám pomohou nastavit precizní soutěž ušitou na míru vašim potřebám.

Jakou formu zvolit?

Nejtěžším krokem celého počínání je stanovení jasného obrysu soutěže. Použít platformu vlastního webu je možnost, ovšem šíření skrze sociální sítě je mnohem efektivnější, jelikož je zde možnost sdílení a nalezení nové potencionální klientely. Rovněž je vhodné využít speciální aplikace, které celý proces zautomatizují a napomohou vám i se sběrem kontaktů na Facebooku.

Zajímavé odměny pro výherce

Atraktivitu soutěži vdechnete zajímavou cenou. Zisk slevy v podobě 3 % na nákup ve vašem obchodu určitě nikterak neoslní. Ohromující cena dokáže vyvolat skvělou reakci a sdílení mezi ostatní uživatele. Reálný výherce se pak představí na svém profilu a tím se dostanete k dalším potencionálním klientům. Zároveň nezapomeňte na určitý odkaz svého poslání a rozhodně nedávejte výherci kvalitní jízdní kolo, pokud obchodujete se spodním prádlem.

Neprůstřelnost pravidel

Jakákoliv nesrovnalost vedoucí k obcházení soutěžních pravidel vede k nedůvěřivosti a vaše marketingové snažení se obrátí proti vám. Lidé na vás mohou následně hledět přes negativní emoce a ty vedou ke špatným ohlasům. Ztráta fanoušků by vás postihla bez jakéhokoliv varování. Dávejte si pozor a raději využijte jeden z mnoha zdrojů napomáhající soutěž sestavit. Nemusíte za každý bod soutěžního klání otisknout svůj originální podnět.

 

Snadný postup pro všechny

Klikněte, pošlete, hlasujte. Nesnažte se být originální tam, kde to po vás nikdo nevyžaduje. Čím srozumitelnější schéma soutěže předložíte, tím větší aktivitu zaznamenáte. Zapomeňte na sérii dílčích úkonů a komplikované zařazení do slosování o cenu. Na závěr jen připomene, že soutěž potřebuje určitou propagaci a připomínání. Nemá cenu dělat soutěž pro tři uživatele a rozdat deseti tisíce na cenách.