3 tipy pro klíčový název e-shopu

Internetových obchodů je v tuzemské oblasti opravdu velké množství a každým dnem vznikají stále nové. Mezi nimi nalezneme úplné začátečníky, ale také ty, kteří to chtějí po získání zkušeností vyzkoušet znovu nebo své portfólio rozšířit o další samostatnou službu. Ti o se poučili z prvotních chyb se jim samozřejmě chtějí vyvarovat a moc dobře vědí, že vše začíná od výběru správného názvu svého internetového obchodování.

Z pohledu optimalizace a úspěšnosti je právě název jednou z nejdůležitějších dogmat. Pokud se budeme na úspěch ve světě internetového podnikání koukat jako na válku, výběr správného názvu je klíčovou bitvou. Dnes spousta klientů porovnává cenu na portálech Heuréka, kde si vyberou produkt v mnoha obchodech za tu nejlepší cenu. Klient si je však ochotný připlatit a koupit parfém na stránkách parfumer než aby své peníze vkládal do obchodu s názvem Globalypreview. Jde o to, že název musí jednoznačně korespondovat s obsahem služeb, ale je to mnohem složitější.

Originalita nad korespondencí

Právě korespondence se v minulosti držely začínající shopy, které se však nyní potácejí v beznadějném tratolišti obdobných názvů. Představte si například obchody prodávající parfémy. Je zcela zřejmé, že se podnikatel chytne názvu jako je parfumérie, nejparfemy, profiparfemy, nakupparfemy, parfems, parfumstars. Ovšem, jakou šanci máte, že si vaší značku někdo zapamatuje? Pokud je konkurence silná, která v oblasti prodeje parfému bezesporu je, určitě stojí za zamyšlení uvést originálnější název. Například jako to udělal Parfums při expanzi na zahraniční trh a doplnil svůj název na NOTINO, čímž se okamžitě vryje do paměti všech zákazníků. Se slovem Parfums by asi nepochodil.

Buďte originální a struční

Proč vymýšlet komplikované názvy a pod nimi nabízet něco, co by člověk v tamějších končinách neočekával? Krkolomné či zavádějící názvy nepůsobí důvěryhodně. Elektrooil by neměl prodávat televize stejně tak, jako metalsolid telefony. Pokud chcete být originální, nalezněte si slovo, které se bude dobře pamatovat a nebude naznačovat zcela jiný výrobek. Pro telefony by to mohl být na místo prodejetelefonu - ELFUENO. Snad si při výběru originálního názvu trochu rozumíme. Je nutné aby si nakupující název zapamatoval, přesně jako je tomu u největšího prodejce elektroniky ALZA, která si navíc vytvořila svého maskota.

Nezapomínejte na doménu

Je sice hezké, že vymyslíte název a pak ho hodíte do koše, jelikož vás napadl možná lepší. Ponechte si na papíře všechny názvy a následně zkontrolujte dostupnost vhodné domény. Přemýšlet týdny nad názvem a brousit ho do báječné podoby a následně zjistit, že není volná doména není vůbec příjemné. Proto zároveň sledujte vývoj dostupnosti jednotlivých názvů domén. Pamatujte, že je obrovská konkurence a najít volnou doménu v tuctovém názvu je prakticky nemožné. Mnohem lépe, když sáhnete po originálním názvu a své seo si následně vystavíte na dobré zapamatovatelnosti.