Umíte správně vyplnit e-mailovou kolonku předmět? 8 pravidel ke zvládnutí je zde

E-mail se v dnešní době stává naprosto běžnou součástí komunikačního předávání důležitých poznatků a informací. Pracovní nástroj, bez něhož by se současná společnost prostě neobešla. Používáme ho denně a v průměru nám chodí více jak 120 pracovních mailů. Obstojná porce zpráv je z podstatné části samozřejmě tvořena i nevyžádanou poštou v podobě Spamu. Kolonka předmět se tak stává jedinou šancí, jak se od ostatních odlišit, zaujmout a stát se přečteným. Přinášíme vám 8 pravidel, které vám v této otázce zajistí suverenitu bez zbytečného nátlaku. 

Na předmět se nezapomíná

Jen málo který klient nebo potencionální obchodní partner si vás zapamatuje podle adresy mailu. Předmět je důležitým poznávacím znamením určující tip a důležitost sdělení. Pamatujte, že e-maily bez předmětu končí v 95% v koši bez jakékoliv šance na předání obsahu.

Předmět napište raději rovnou

Především v ranních hodinách dokážeme být nesoustředění a nepozorní. Byla by velká škoda pohořet jen z toho důvodu, že si na předmět nevzpomeneme a necháme si takový mail proklouznout mezi prsty. Zbytečně to však nepřehánějte a použijte maximálně tak 8 slov. Více se pak čtenář dozví otevřením mailu - pokuste se na něco nalákat, koneckonců vy jste tady šéf.

Na Caps Lock zapomeňte

Caps Lock váš předmět bezesporu zviditelní, ale je to z pohledu nepsaného etického kodexu nepřípustné. Raději se pokuste upoutat svým obsahem a nespoléhejte na velká písmena. Nátlaková strategie tohoto charakteru nepůsobí příliš seriózně a celá taková akce pak dokáže vaší značku spíše poškodit.

Klíčová slova na začátek

Klíčové slovo umisťujeme hned na začátek kolonky, aby čtenář okamžitě věděl, o co se v rámci předloženého textu jedná. Pokud mail čte na svém telefonu, nemusí se mu předmět zobrazit celý. Velké procento lidí tak většinou činí, proto by ta nejdůležitější slova měla zaznít na samém začátku..

Klíčové slovo používejte vždy

Klíčová slova v mailu mají své opodstatnění z pohledu zjednodušení pozdějšího dohledání pošty skrze vyhledávač. Přeplněná schránka v sobě ukrývá obrovské množství zpráv a spamu, opravdu se v tom pak budete chtít přehrabovat?

Nechoďte kolem horké kaše

Nesnažte se své čtenáře, klienty nebo obchodní partnery vodit za nos a vložte se do celé problematiky s notnou dávkou agrese. V předmětu by se tak měl objevit přesný požadavek či účel návštěvy. Vynechte slova můžeš, mohla by si, měl bys ze svého diáře a upravte předmět dle přesně daného účelu. Pokud tedy prodáváte fotbalové míče, předmět by měl sdělit toto.

Fotbalové míče v nadstandardní slevové akci

Požadujete odpověď? Napište si o ní

Správně sepsaný předmět zprávy dokáže posloužit i k dalším účelům, mezi které rozhodně patří příkazy a výzvy k činu. V případě, že se z protistrany snažíte získat nějaké informace nebo pár odpovědí, určitě to do předmětu vepište. Stačí na konec kolonky napsat spěchá, do zítra, návrh ke schválení. Přesně takové výzvy pak fungují úplně nejlépe, jelikož sebou přinášejí určitou míru důležitosti. Nikdo přece nechce zahrabat v ostatních mailech poštu s předmětem, přečti si co nejdříve. V případě, že chcete získat na svou zprávu zpětnou reakci, napište si o ní.

Nabídka služeb má své pravidlo

Nabízíte druhé straně specifické služby? Předmět určitě dokáže při vhodné skladbě slov pojmout krátké sdělení, jaká výhoda z vaší služby vyplývá. Vyplňte předmět přesnou formulí, jakým způsobem dokážete pomoci.