6 tipů, jak navýšit prodej v internetovém obchodě

Ještě před deseti lety byl prodej na internetu doslova v plenkách. Obavy z podvodných praktik, náročné reklamace a nemožnosti si výrobek před nákupem osahat - to byly hlavní důvody nízké prodejnosti. Situace se však obrátila k lepšímu a internetové prodeje slaví své nejúspěšnější chvíle v historii lidstva.

Lidé si uvědomují úsporu času, mnohem větší výběr a nejnižší cenu. Internet nabízí okamžité porovnání a dopravu i do následujícího dne. Jak, ale v dnešní době plné konkurence uspět nebo naopak ještě navýšit své statistiky přímého prodeje? Jde to vůbec? Máme 6 tipů jak využívat pop-up.

Pop-up okna

Pro někoho nepříjemná vyskakovací okna útočící v průběhu prohlížení stránek. Asi tak nějak smýšlejí marketingoví amatéři. Vhodně zvolená zpráva však dokáže skvěle rozšířit nejen podvědomí o speciální akci nebo nabídce, ale slouží i k získání cenného kontaktu. Nabídněte svým návštěvníkům výměnou za e-mailovou poštu něco zdarma, může se jednat i o PDF příručku nebo slevový kupón k provedenému nákupu.

Pop-up správně nastavte

Klíčem k úspěchu je správné nastavení vyskakovací frekvence. Zaměřte se například na nově příchozí zákazníky a pop-up jim předložte pouze dvakrát. Pokud neuspějete, již svým reklamním sdělením neobtěžujte. Pro každé stránky nebo službu bude fungovat úplně jiný recept. Sledujte statistiky a snažte se najít tu nejlepší cestu.

Sběr relevantních kontaktů

Pop-up kampaň se nikdy nesetká s úspěchem, pokud nebudete sbírat pouze relevantní a především validní kontakty. Databáze s překlepy a nefungujícím mailovým spojením je ve své podstatě k ničemu. Vždy požadujte ověření existence takového účtu, to je hlavní předpoklad k tomu, že získáte opravdu relevantní mailový kontakt, s kterým se pak dá následně pracovat.

Trpělivost je důležitá

Připravte se na to, že ke konverzi nemusí a zpravidla ani nedochází hned v první konverzi. Vždy vyzkoušejte i další možnosti - z počátku je důležité nalézt tu nejlepší cestu, která vašemu podnikání, službě nebo produktu opravdu sedne. Snažte se být kreativní i na grafické zpracování, což je u pop-up oken hodně důležité. Přece jen se jedná o nahodilé reklamní sdělení, taky by nemělo působit rušivě.

Personalizovaný obsah

Ještě před tím, než se pustíte do lovu zákazníků, přesně si rozvrhněte, co budete komu předkládat a v jaké chvíli. Strategie je v této otázce klíčová. Personalizujte svůj obsah pop-up oken i do grafického ztvárnění - jsou to plusové body pro vás, které zaručují až o 40% lepší výsledky.

Data v e-mailovém nástroji

Marketing pop-up oken se vám skvěle zaběhl a vy dokážete konverze přehoupnout přes 5% hranici. V takovém momentě přichází na řadu otázka, zda dokážete efektivně využívat data v e-mailovém nástroji. Je naprosto zásadní, aby byla vaše pop-up okna a e-mailová služba propojena.