5 věcí, které vám odrovnají Start-up

Začátek podnikání je vždy doprovázen méně i více výraznými chybami vycházející z počáteční nevědomosti a nedostatečných zkušeností. Nejde o to jen spustit projekt, ale vytvořit mu smysluplný koncept, který se stane malou svítilnou na vašich cestách tmavými zákoutími. Chce to plán, jak svůj online sen přetvořit ve skutečnost. V tomto článku vám nebudeme říkat jak, ale poukážeme si na 5 věcí, které vám váš novopečený Start-up úplně odrovnají. Nedovolte to.

Analyzujete poptávku

Základní chybou vedoucí do předčasného důchodu je podceňování podrobného průzkumu současné poptávky a potřeb zákazníků. Vtrhnout do dveří salóna bez předchozí prověrky je taktéž nebezpečné, tak proč to chcete dělat se svým projektem a měsíce se zaobírat neefektivními postupy? Najděte si své první klienty a nechte je váš projekt ohodnotit ještě před tím, než to spustíte v ostrém režimu.

Výhody zavedených konkurentů

Spustit nový projekt v oblasti prodeje parfémů je ze současného hlediska zbytečné. Segment je doslova napěchovaný konkurencí od méně známých webů až po nadnárodní koncerny. Přijít s určitou výhodou a doufat, že vás ostatní nenapodobí je opravdu nesmyslné. Mnohem lepší je se vydat do prodejních míst, které není až tak vytěžené a pokusit se o převrat. Další chybu děláme v ignorování konkurence.

Projeďte si ty nejlepší a nejúspěšnější webové stránky a podívejte se na poskytované služby, funkce a styl vedení takového projektu. Nastudujte co nejvíce informací a pokuste se svůj projekt vytvořit tak, aby se v něm objevilo jen to nejlepší ze všech vašich konkurenčních webů. Bez konkurence a zavedených portálů je obchodování na internetu obtížné, k dokonalosti je zkrátka potřeba inspirace a již hotové a fungující systémy.

Rozpočet v oblacích

Na začátku podnikání je to s penězi hodně na štír, a proto se snažíme ušetřit na webdesignerovi, copywriterovi i technikovi. Online svět přinesl skvělou možnost v podobě podnikání od nuly. Není třeba žádného podnájmu, placení služeb nebo zaměstnanců. Svůj obchod si zřídíte i do několika málo minut z pohodlí vašeho gauče. Zcela bez peněz to však nejde, proto si na papír sepište nejdůležitější výdaje a pravidelně si do svých poznámek přidávejte další. Mějte o svých výdajích přehled a vyvarujte se tak černých čísel ještě před spuštěním projektu. Investujte opatrně, třeba po půl roce zjistíte, že tudy cesta nevede.

Kritické situace

Neostřílený podnikatel má potíže s každou kritickou situací a raději by se jí vyhnul. Taková možnost však neexistuje a vy se jako majitel stránek a provozovatel online služeb musíte postarat o správné vedení účetnictví, sledovat statistiky, přemýšlet nad tvorbou efektivního marketingu a celkově se sám sebe ptát, zda jste s dosavadním průběhem spokojení. Nízká prodejnost nebo neplacení daní se pak stává velmi častým jevem stojící za ukončením činnosti.

Vytváříte vůbec zisk?

Poodhalit vám návod na garantovaný zisk nemůžeme jelikož žádný takový neexistuje. Vy se však pokuste pravidelně sledovat svůj zisk a mapujte, odkud lidé chodí a jak na vás vůbec přišli. Kromě toho je nutné se naučit počítat marži, stanovit si prodejní cíle a mít svůj záložní plán, pokud na cíle nedosáhnete.