5 způsobů jak vytvářet důmyslný obsah webových stránek

Vidina finanční nezávislosti skrze vybudování úspěšného online byznysu je lákavou představou pro stále větší počet lidí. Tradiční zaměstnání neposkytuje tolik potřebnou svobodu pro seberealizaci a nastoluje hmatatelné mantinely bez možnosti je přeskočit. Tento negativní útlum lidských dovedností nás prakticky vyřazuje ze hry. Je na místě popřemýšlet o svých schopnostech a pokusit se ze stínu vykročit.

Dobrá tedy, stačí se posadit k počítači, nechat si zhotovit webový design na míru či si pořídit unikátní šablonu a byznys rozjet v námi preferované oblasti?

Drtivá většina lidí se domnívá, že vstup do online světa plného výdělků je jednoduchý, v pozdější fázi však přehodnocují svá stanoviska a projekty rozjíždějí po druhé i po třetí. Ve své podstatě až do zlomového bodu, dokud si ze svých předchozích chyb neodnesou ponaučení.

Webové stránky je nutné tvořit s maximálním přihlédnutím k potřebám svých zákazníků a čtenářů - vše závisí na kvalitně vytvořeném webovém obsahu.

Skvělá reklama bez prodeje

Vytvoření zdárné reklamní kampaně na podporu webových stránek je samozřejmě důležitým atributem vedoucí k navýšení celkové návštěvnosti. I sebelepší produkt se bez poctivé osvěty nedostane dále, než před pomyslné dveře zapomnění.

Sledování statistik návštěvnosti může sice poskytnout povzbuzující impuls o funkčnosti nastavené reklamní kampaně. Nic to však nevypovídá o kvalitě vytvořeného obsahu. Máte denně stovky až tisíce unikátních prokliků a přes to vás prodejnost stránek neuspokojuje?

Udělali jste tedy jednu z největších chyb, reklamní kampani totiž vždy předchází dotáhnutí webového obsahu do posledního detailu. Bez přehledné prezentace, kde se návštěvník rychle zorientuje a získá slíbené informace s přidanou hodnotou se nikam nedostanete. Začněte tedy od začátku a zapracujte na svém webovém obsahu.

Uspokojení zákazníka/čtenáře

Na malou chvíli se zastavte a přestaňte přemýšlet nad propagací svých webových stránek a raději se pokuste odhalit jejich nedostatky.

Každý nově příchozí návštěvník se k vám většinou dostává přes vyhledávače po zadání klíčového slova či spojení. Má tedy potřebu vycházející z nedostatku informací nebo hledání určité služby/produktu. Vaším úkolem je potřebu uspokojit a navázat oboustranně prospěšnou spolupráci. Strategie se však neobejde bez kvalitních textů, za které je nutné si i připlatit.

Skvělým příkladem se stávají webové stránky v populárním konceptu how-to-article, kde lidé nacházejí odpovědi na své otázky. Čím podrobněji a srozumitelněji se web problematikou zabývá, tím lépe dokáže své produkty označené v návodech prodat.

Tvorba obsahu webových stránek není jen o článcích

Excelentní informační stopa vdechnutá jednotlivým článkům je jedna věc, přehledné prostředí na webových stránkách věc druhá. Kvalitně sestavený portál své čtenáře vede tou nejjednodušší formou k získání potřebných informací.

Nesmíme tedy zapomenout na dobře zvolené nadpisy kategorií, používejte trochu logiky a snažte se již na hlavní stránce poskytnout informace, které se v kategorii nacházejí skrze detailnější popis.

Především se nevydávejte cestou vytvářením obsahu, abyste vyplnili místa mezi obrázky klíčovými slovy. Přesně takové jednání vede spíše k rychlému odlivu zákazníků. Klíčová slova se musí využívat smysluplně a v omezeném počtu.

 

Nepopisujte, ale prodávejte

Tvorba webového obsahu je složitý nástroj určující celkové výdělky provozovaného projektu. Získat zákazníka není těžké, je zapotřebí vědět, jakým způsobem mu svůj produkt předložit. Podpůrné články by se měli zaobírat spíše výhodností nákupu a jaké pozitiva z vašich služeb vyplývají.

Máte úklidovou společnost? Určitě nenabízejte úklid, ale věnujte svou pozornost výhodám, které čistý dům nabízí a jaké výhody potencionální klienti získají. Klidně se postavte před zrcadlo a sami se svého odrazu zeptejte, co váš klient nákupem produktu nebo služby získá? V odpovědi musí zaznít rozhodnost a přesvědčivost - pak už to jen stačí přetáhnout na papír.

Čím je kvalitní obsah webu tvořen?

Na tuto otázku existuje celkem jednoduchá odpověď. Realizace však bývá mnohem složitější. Především chtějte originální a přínosný obsah, nikoliv bezduché texty bez vypovídající hodnoty.

S každým publikovaným textem je v rámci kvalitně vedeného obsahu spojená i vaše maximální spokojenost. Uveřejňujte texty bez gramatických chyb, nepůsobí příliš profesionálně a hlavně nezapomeňte na odpočinek.