5 pravidel, jak si udržet stávajícího klienta

Velké množství podnikatelů vynaloží každý měsíc enormní množství finančních prostředků a zároveň i času na sehnání nových klientů. Některé společnosti mají dokonce svá vlastní specializovaná pracoviště na budování stále nové sítě zákazníků. Jen málo kdo však ví, že udržení si již získaného klienta je mnohem těžší, než to na první pohled vypadá. Věrnost zákazníka je nutné pravidelně budovat, proto se podívejme na 5 základních pravidel vedoucí k podpoře již vybudované základně pravidelných klientů.

Získat nového zákazníka je navíc finančně nákladnější, proto je lepší investovat trochu toho času na udržení již získaných. Minimální péče se tak vyplatí po všech stránkách.

Špičkové služby a kvalitní zboží

Ano, je sice pravda, že špičkovými službami se dnes ohání snad každá společnost nebo poskytovatel, ale jen málo kdo z nich svému tvrzení opravdu dostojí. Cena, kvalita a služby by měly být vzájemném souladu. Za žádných okolností nelze prodávat služby nebo zboží nechvalné kvality za zbytečně vysokou cenu. Takto se nedostanete dále než k tomu, že bude třeba neustále hledat nové zákazníky, kteří se po prvním nákupu rozhodnou váš portál okamžitě uzavřít.

Vysoká úroveň komunikace

V dnešním světě plném moderních aplikací a online pomocníků je pro kvalitního obchodníka již nutné poskytnout rychlý komunikační kanál. Zapomeňte na vyplnění formuláře, mailu a otázky, kdy zákazník jen odešle zprávu na váš mail. Něco takového u seriózního obchodníka prostě nemá místo. Buďte online, skvělá věc je chat přímo na vašich webových stránkách popřípadě informační linka.

Kvalitní servis

V případě, že nabízíte klientům takové zboží, u kterého se předpokládají servisní úkony, určitě ho zákazníkům zajistěte nebo zprostředkujte. Nejde o to jen prodat a nadále si lidí nevšímat. Zákazník potřebuje dostatečnou dávku opory ve chvílích, kdy se jeho zařízení porouchá. Zákazník tak navíc veškeré starosti vyřeší za pomocí jediného telefonů na vaší linku.

Poznejte svého klienta

Pamatujte, že o své zákazníky budete moct pečovat jen do takové úrovně, na kolik své klienty doopravdy znáte. Poznejte jejich chování a potřeby a podle toho upravujte nabídku ušitou přímo na míru jejich potřebám. Bez přesnějších znalostí nelze řádně zacílit správně vedený marketing například formou direct mailu.

Věrnostní systémy

A na samotný závěr nesmíme zapomenout na věrnostní systém, který je součástí snad každého moderně laděného internetového portálu. Věrnostní karta pak takovým klientům umožňuje uplatňovat slevy na další nákup. Kromě jiného lze poskytovat i služby zdarma za určité množství bodů. Zde záleží opravdu na každém majiteli či poskytovateli zvlášť. Pamatujte, že členství ve věrnostním programu musí pro zákazníky znamenat skutečnou přidanou hodnotu.