4 znaky, jak poznat špatného copywritera

Síla slova je mnohem zásadnějším artiklem, než tomu bylo kdykoliv dříve. Lidé se dostávají k informacím prostřednictvím virtuálních technologií a jsou jimi ovlivňovány více, než se na první pohled zdá. Ve své podstatě je cesta skrze úderný reklamní text tou nejsilnější a zároveň nejefektivnější metodou, jak o sobě a svých službách dát vědět.

Majitelé webových stránek však nemají dostatečné povědomí o správnosti napsaného textu, proto se mnohdy dostávají do pasti neznalých a nezkušených agentur, co jim za nízký peníz slibují slibné texty. Nejde jen o to naplnit své stránky jakýmkoliv obsahem, kde se budou objevovat klíčová slova. Nesmí se zapomínat na samotného čtenáře, který musí vycítit potřebu produkt nebo službu objednat.

Takové texty zvládnou jen ti nejlepší a za to je třeba si připlatit. V tomto článku se podíváme, na čtyři hlavní znaky, jak rozpoznat nekvalitní pisálky, kterým je lepší se vyhnout obloukem zvláště pak, když plánujete vystavit novou optimalizaci stránek.

Vychvalování

Začínající copywriteři dělají zásadní chybu v tom, že se chtějí zalíbit především zadavateli. Právě z těchto důvodů se v jejich článcích objevují výchvalné slova směřující na kvalitu značky a výrobku. Je nutné si uvědomit, že takové texty lidé prostě nečtou, jelikož jim nevěří. Nikdo nepotřebuje vědět, jak je hloupý, že vaší supr společnost ještě neobjevil. Samozřejmě k tomu patří, jak je váš produkt brilantní, nezapomenutelný a předesílá dlouhou životnost. Stop, něco takového v moderním copywritingu zkrátka nemá místo. Raději volte cestu skrze informativně hodnotné texty, kde si sám čtenář přijde na to, že by právě váš produkt mohl být tím, co hledá. Nepodbízejte, ale vytvářejte zájem.

Samá omáčka

Zadali jste objednávku agentuře na sepsání 10 textů a ony vám je do večera zašlou nazpět? Takto rychlé zpracování textů svědčí jen o mizivé přípravě. Vsadíme se s vámi, že takové texty budou plné omáčky a nic neříkajících informací. Ptáte se proč tomu tak je? Odpověď je velice jednoduchá, agentura chce co nejrychlejší zisky a pisálek to mít co nejrychleji za sebou. Lehko se pak sklouzne tomu, že se jedna věc řekne šestkrát jinak v několika větách jdoucích po sobě a v konečném důsledku se čtenář o produktu nedozví vůbec nic. Text by měl být jednoduchý a snadno čitelný s ohledem na přidanou hodnotu.

Přílišné soustředění na SEO

Když se řekne SEO, tak to tam prostě narveme a klient bude spokojen. I takto uvažuje celá řada začínajících nebo neznalých copy agentur. Zadáte si objednávku na 10 textů s klíčovým slovem levné pneu a následně se divíte, že v článku nevidíte nic jiného. Je to v nadpise, podnadpisech, zvýrazněno, kurzívou. Na začátku vět i na konci. Ano, klíčová slova jsou důležitá, ale má to svá pravidla a i zde by měl být pisálek opatrnější.

Pravopis a opakování slov

Jakmile získáte článek, kde uvidíte nemalé množství pravopisných chyb a k tomu se zde objeví i často opakované výrazy, je nejlepší už dál nepátrat. Tedy pátrat, ale úplně po jiné agentuře. Nemáte přeci čas na to, učit agenturu psát spisovně a pravopisně bez chyb. Opakování slov je velkým nešvarem. Samozřejmě pokud jde o slovo ale, a, nebo…..tak je to v pořádku, ale u slov může, kdyby už tolik ne.

Věnujte výběru copywritera maximální péči a nevpouštějte si tak do svého projektu kohokoliv.