Šaty dělají člověka - 4 základní pravidla správného web designu

Vzhled internetové stránky určuje, jestli se návštěvník po daném virtuálním prostoru porozhlédne nebo ho rovnou opustí. První dojem v této oblasti má naprosto stejnou váhu, jako vyzařující sympatie při pohovoru o nové zaměstnání. Ještě dříve, než se vás kdokoliv na něco zeptá nebo naopak dá šanci případnému nákupu, je o vaší budoucnosti již dávno rozhodnuto. Design webových stránek se stává hlavním dogmatem vašeho online marketingu.

Jak by měly webové stránky vypadat?

Na tuto celkem jednoduchou otázku neexistuje žádná univerzální odpověď. Webové stránky se musí vytvářet s ohledem na jejich zaměření a potřeby samotných klientů. Samozřejmě se nesmí opomenout na moderní zpracování, jednoduchost, správné působení barev nebo kvalitní vektorové ilustrace.

 Tvorba www dle současných trendů

Vytvořit přehledné webové stránky vyznačující se snadným ovládáním je možná těžší, než by se mohlo na první pohled zdát. Tvorba www musí podléhat současným trendům a navíc si ponechat svou unikátní tvář. Pokud své podnikání berete opravdu vážně, investice do profesionální tvorby se vám vyplatí a navíc poskytne i dostatečný náskok před vaší konkurencí.

 

Podívejme se na 4 zásadní pravidla rozhodující o vašem úspěchu.

 

Informujte nastaveným designem o čem web je

 

Ihned po načtení webových stránek musí být zřejmé, o čem vaše podnikání je a co ve své podstatě zákazníkovi přináší. Srozumitelnost virtuální podoby je tak klíčovou záležitostí, na kterou neopomeňte. Jednoduchost a snadní čitelnost vždy zvítězí nad nabídkou, cenou či propracovaným marketingem. Před zveřejněním svého projektu a jeho oficiálním spuštěním předložte výsledek nezávislé osobě a zeptejte se na veškeré pocity z prohlížení.

 

Jasné sdělení o činnosti

 

Web je ve své podstatě návodem a prodlouženou rukou vašeho podnikatelského plánu. Potencionální klient musí ihned vědět, co se od něho očekává a co mu web nabízí. Je sice hezké, že vypracovaný webový design do posledního detailu doslova vyrazí dech každému návštěvníkovi, ale o to tady přece nejde. Primárním úkolem je donutit udělat zákazníka nebo klienta to, co se od něho očekává. V případě e-shopu je tento cíl naprosto jasný. Opětovně tedy musíme apelovat především na jednoduchost celého rozhraní. Pokud chcete, aby vás lidé kontaktovali, dejte tuto informaci do popředí. Zkoušejte na své homepage rozdílné způsoby, jak zaujmout. Vytvářejte akce, soutěže, upozorňujte na novinky přímo na hlavní stránce svého webu. Výrazný ClickButton je přesně to, co potřebujete.

 

Proč by to měl zákazník udělat

 

Nezapomeňte, že virtuální vody jsou obrovským hřištěm, kde se kromě vás prohání další hráči snažící se pomyslný balón zachytit a dopravit ho co nejrychleji do branky. Právě z těchto důvodů nikdy nezapomeňte na unikátní aplikace, výhody a důvody, proč by měl zákazník nakupovat přímo u vás. Máte dopravné od 500 Kč zdarma? Poskytujete prodlouženou záruku bez poplatku nebo garantujete nejnižší ceny na tuzemském trhu? Nezapomeňte na tyto výhody upozornit a dát je do popředí.

 

Neviditelné je také důležité

 

Po vizuální stránce by měl web korespondovat se skutečným vzhledem společnosti a zapadnout tak do jednolitého stylu vašeho podnikání. Pozornost věnujte i věcem, které nejsou na první pohled vidět, ale podvědomě by mohly na klienty působit negativním vlivem. Zde se jedná především o kvalitní webhosting, kde nebudete podléhat častým výpadkům nebo dlouhé době načítání. Je dokázáno, že člověk čekající déle jak pět vteřin na načtení stránky, aplikaci zavírá a hledá jinde. Nepřicházejte o své klienty jen proto, že se nachází u špatného poskytovatele webhostingu.