3 skvělé cviky pro pracující u počítače

Práce na počítači je stále častějším fenoménem. Jen těžko dnes naleznete domácnost bez Wi-fi připojení v produktivním věku. Jen těžko naleznete člověka bez založené sociální sítě. Lidé na virtuální síti komunikují, vzdělávají se, sdílejí a v neposlední řadě i vydělávají Posedává práce je však pro lidský organismus velice vyčerpávající, ale řekněte to svému tahu na branku nebo podnikatelskému záměru. Každým rokem se na internetu objevují nové specializace, kde se dá zviditelnit nebo zdokonalit. Nezáleží na tom, v čem podnikáte, ale jakým způsobem vracíte energii svému tělu. Přinášíme vám tři skvělé tipy na procvičení u pc během pracovního výkonu.

Bolí vás chodidla a nohy?

Chodidla mají stejně jako ruce nejvíce nervových zakončení vedoucích ze všech orgánů v těle. Jejich stimulací dokážete ulevit prakticky celému organismu a poskytnout optimální úlevu od dlouhotrvajícího strnulého posedu. Sedavá práce u počítače totiž nepodporuje proudění krve v dolních končetinách a proto se nám pak objevují křečové žíly.

Postavte se proto krok od zdi nebo skříně a předpažte. Opřete se o pevnou plochu dlaněmi a nakročte nohou vpřed. Nohu mírně pokrčte a postavte jí na špičku. Nezapomeňte že druhé chodidlo musí být neustále spojeno s podlahou celou svou plochou. Nyní se přikrčte nohou vepředu a druhou zatlačte do paty. Neprohýbejte se v zádech a držte je rovně.

Dalším skvělým cvičení je pohupování, to se dá provádět prakticky kdekoliv. Využijte volného času při kouření nebo čekání na autobus. Postavte se na malou chvíli na špičky a následně spadněte na chodidla. Tento cvik neustále opakujte dokola. Pokud jste v kanceláři sami, lehněte se na záda a 20 až 30 vteřin napodobujte pohyb jízdy na kole. Snažte se při tom kolena vytáhnout co nejvíce k trupu.

GoodPosture

Nezapomeňte na své oči

Delší sledování monitoru vede k vysoušení očních jamek, kůže kolem očí a zároveň i očí samotných. Když k tomu připočteme klimatizaci a proudění suchého vzduchu, problém na sebe nenechá příliš dlouho čekat. Lidé při práci na pc zapomínají pravidelně doplňovat tekutiny, následně se objevuje tzv. syndrom office eye. To vede k nízké produkci očních slz a k jejich celkové změně vlastností. Ochranný film je tak velmi tenký a nedokáže chránit oko před cizorodými látkami. Poskytujeme vám tak skvělé rady pro navrácení oční pohody.

Postavte se k oknu a zdvihněte do vzdálenosti 20 cm od oka jeden prst. Zahleďte se na něj a následně po několika vteřinách se zadívejte do vzdáleného bodu za okny. Takto to každých 5 vteřin střídejte. Oční svaly se dokonale procvičí a vytrénují. Tímto cvikem se dá snížit i oční dioptrická vada nebo její prohlubování výrazně zpomalit. Oči se dají rovněž procvičit pozvolnými krouživými pohyby v krajních mezích. Otáčejte bulvy po směru hodinových ručiček a pak na druhou stranu. Posledním opatření už znaly i naše babičky a říká se mu palming. Stačí si třít dlaně o sebe a tím si je zahřát. Následně dlaněmi oči přikryjte a elektrizující teplo nechte působit na své oči. Úleva je okamžitá a vy získáte pocit lepšího vidění.

Syndrom karpálního tunelu

Tento známý syndrom je vyústěním chronického přetížení zápěstí. K tomu postačí dlouhodobě špatně nastavená ergonomie při práci s počítačem. Ve své podstatě se jedná o útlakový syndrom, čímž se pozvolna poškozuje středový nerv umístěným v karpálním tunelu. Tento středový nerv má na starosti pohyb celé ruky a mimo jiné ovládá i šlachy spojující ruku s předloktím. Jakmile dojde vlivem přetěžování k jeho poškození, objeví se útlak středového nervu a bolest se přihlásí zcela sám. Ignorování počátečních příznaků může dojít až k celkové ztrátě citlivosti. Syndrom karpálního tunelu rozcvičit nelze, ale jde udělat vše proto, aby se vůbec neobjevil. Kupte si cvičící gumu nebo protistresový míček a pravidelně cvičte. Také stačí si svázat prsty gumičkou a snažit se je roztahovat proti vyvolanému tlaku.

Nezapomínejte, že práce u pc je náročná pro celý organismus od krevního řečiště tlak, až po pohybové ústrojí a mozkovou aktivitu. Buďte na sebe opatrní.