-
22
zář 2016
10 tipů jak napsat SEO titulek správně
Titulek je z pohledu optimalizace jednou z nejdůležitějších součástí on-page faktorů. Ve své podstatě v sobě nese cenou informaci, co je na dané webové stránce ukryté a navíc funguje jako skvělý nástroj pro všudypřítomné roboty. Usnadňuje tedy vyhledávání relevantních výsledků a zkracuje tak cestu k potencionálním návštěvníkům nebo klientům. Za všech okolností musí být unikátní a nesmí se již na žádné z dalších stránek opakovat. Při nedodržení těchto jednoduchých pravidel se výsledek mine účinkem a vám nezůstane nic jiného než těžko vystopovatelná stránka. Je nutné si uvědomit, že nejde jen o to být unikátní pro lepší umístění ve výsledcích vyhledání, ale zároveň je třeba tímto textem zaujmout náhodné kolemjdoucí.
Představte si ulici plnou restaurací, kde před každou z nich stojí číšník a drží nad hlavou reklamní upoutávku. 8 z deseti se nezmůžou na nic jiného než na slogan v podobě dobré jídlo. Devátý sice bude unikátní, ale se sloganem posaďte se u nás, se zákazník nedozví, proč by to měl vůbec dělat. Desátá restaurace to pojala nejlépe a se sloganem - Kvalitní obědy z čerstvých surovin za přijatelné ceny - měla nejvíce klientů. Doufáme, že už chápete sílu titulku.
Co je vůbec titulek
Titulek je ve své podstatě řádek v hlavičce zdrojového kódu, který se zobrazuje výhradně ve fulltextovém vyhledávání. Dostat se na přední místa ve výsledcích není až tak těžké, stačí mít silný titulek sestavený z dobře vybraných klíčových slov a není třeba k tomu využívat žádný další linkbuilding.
Proč je titulek tak důležitý
Titulek je hlavním trailerem či upoutávkou toho, co se skrývá za pomyslnými virtuálními dveřmi daného webového portálu. Je tedy více než důležité, aby obsahoval ty nejlepší klíčová slova. Ze všeho nejdříve musíte zaujmout vyhledávače a ty vám pak lepším umístěním ve výsledcích napomohou přivést nové návštěvníky a klienty. Samozřejmě i klient se bude rozhodovat mezi dalšími výsledky, proto si na titulku dejte opravdu záležet a svěřte se raději do péče odborníků.
Brand až na samotný závěr
Vždy záleží jakou stránku máme na mysli. Úvodní stránka webu by měla mít Brand hned na prvním místě. Zákazník musí vědět, kam se dostal a s kým má tu čest. Naopak na podstránkách už není až tak důležité, kde jsme, jako to, o jaký produkt nebo službu se jedná.
Úderné titulky - snažte se vejít do 55 znaků
Vyhledávače vám více jak 60 znaků prostě nezobrazí, byla by tedy velká škoda, kdyby se nejdůležitější finále schovalo do několika teček. Snažte se svého čtenáře co nejvíce zaujmout. Musí mu prostě spadnout čelist a na váš titulek kliknout. Ani tak nezáleží jestli jste na prvním nebo sedmém místě. V případě, že bude titulek nezajímavý a jen zaměřený na správná klíčová slova v kostrbatém tvaru, příliš návštěvníků nezískáte.
10 tipů jak správně napsat SEO titulek
- Držte se strategie call to action a své čtenáře vyzvěte k akci
- Využívejte pouze dynamická slova, zapomeňte na prázdné fráze
- Nebojte se poukázat na konkurenční výhody
- Určitě vyzkoušejte využít číslovek ve smyslu 5 nejprodávanějších zimních pneumatik
- Taktéž lze využít sílu speciálních znaků v podobě stiskněte ►a koukněte na šílené video
- Lidé mají rádi rychlé a účinné řešení problému, pomozte jim, napovězte jim
- Vždy se snažte dotknout vaší cílové skupiny
- Určitě se zaměřte i na viralitu obsahu, aby byl vhodný pro sociální sítě
- Parazitování na cizím obsahu se vyhněte a buďte vždy originální
- Vždy poskytujte jen pravdivé informace, nebuďte zavádějící