• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

5 věcí, které zákazníky donutí nakupovat

Boj o zákazníka je psychologickou hrou o schopnosti využít automatizovaných lidských procesů, které lidé dělají zcela bezmyšlenkovitě. Úspěch se pak měří dovedností, na kolik takových procesů dokážete jako poskytovatel služeb využít. Když víte, co lidé hledají a jakým způsobem se rozhodují, máte z poloviny vyhráno. Pro tentokrát jsme si pro vás připravili celkem 5 principů, které dokážou klienta přimět k nákupu.

Pocit vzájemnosti

Jen málo kdo ví, že obdarovaný člověk má pocit dlužnosti. Vyzkoušejte to i na svém webu a poskytněte k nákupu části produktu dárek zdarma. Uvidíte sami, že se vám během několika týdnů navýší prodej. Zákazník, který získá dárek zdarma nakoupí i další věci, jako projev díku za poskytnutou věc zdarma. Tato psychologická reakce automatizovaného procesu byla již několikrát dokázána.

Společenská platnost

Lidé nakupují nejraději takové zboží, u kterého mají pocit, že jej důkladně znají. Pokud takové vědomí nenastane, hledají informace na internetu a to by je mohlo zavést ke konkurenci. Snažte se ke svým produktům dávat co nejvěrohodnější informace, určitě nic nezkazíte domácím videem, které podrobně zmapuje používání daného zařízení. Nechte otevřené komenty pod článkem a nezapomeňte na kvalitní fotografie nebo poskytnout manuál ke stažení s podrobnějšími informacemi.

Autorit

Lidé rovněž rádi nakupují od autoritativních prodejců, kteří mohou k danému výrobku poskytnout fundované informace. Pokud jste prodejci rozličného zboží, máte to trochu složitější, pokud však prodáváte sportovní potřeby a navíc jste bývalým vrcholovým sportovcem, upozorněte na to. Jakmile zákazník zjistí, že nakupuje od člověka, který se v daném oboru i očividně vyzná, raději nakoupí od vás.

Je toho málo

Méně dostupné zdroje mají vždy mnohem větší hodnotu než ty, kterých e nadbytek. Vyvolejte v zákaznících strach, že pokud nenakoupí dnes, zítra y mohla být nabídka stažena. Limitované edice jsou skvělým příkladem funkčnosti takového marketingu. V mysli potencionálního klienta se rozjedou představy o tom, jak si daný výrobek nestihnou koupit a zůstane v rukách někoho jiného, to přece nemohou dopustit.

Tak oblíbené

Budí váš e-shop projevy nedůvěryhodnosti? Nachází se na doméně třetího řádu, nebo zde chybí kontaktní údaje? Jak si myslíte, že dopadnou statistiky prodejnosti? Samozřejmě, že se vám výsledky nebudou líbit, proto je nutné své stránky a marketing přehodnotit. Lidé rádi nakupují i tam, kde vidí známé tváře.

Právě z těchto důvodů si znáté firmy najímají slavné osobnosti k propagaci svých produktů. Stejně tak působí i kladné komentáře, recenze a zkušenosti od skutečných lidí. Právě proto se nejlépe prodávají takové věci, které vzbuzují pocit, že jsou oblíbené.