-
25
bře 2017
5 důvodů, proč se postavit na vlastní nohy v online podnikání
Postavit se na vlastní nohy a vymanit se ze zaměstnaneckého sevření je na jednu stranu příjemná záležitost. Myšlenky si pohrávají s jasnou vizí svobodnějšího života. Jen vy sami si určujete pravidla, pracovní plán a v neposlední řadě i cestu, po které se vydáte.. A právě v tom se skrývá to největší úskalí. Podnikání jako takové je pouze pro disciplinované lidi, kteří dokážu zabrat mnohem více než zaměstnanec. V online podnikání je to však trochu jinak. Startupy jsou k vaší peněžence benevolentnější a prostor takřka nekonečný. Podívejme se na 5 důvodů, proč si založit vlastní e-shop.
Už za pár desítek korun
Už dávno pominuly doby, kdy bylo nutné na vytvoření kvalitních webových stránek přizvat spolehlivé a především drahé webdesignery. Dnes je mnohem modernější tzv. Pronájem webových šablon, které jsou vytvořené šikovnými grafiky, působí seriózně a navíc nestojí více než několik málo desítek korun. Samozřejmě naleznete i dražší, čímž navíc získáte celou řadu doprovodných funkcí a užitečných nástrojů. Takže již žádné starosti. Svůj internetový obchod máte spuštěný během několika málo minut.
Jen minimální počáteční investice
Založení internetového obchodu vás prakticky nic nestojí. K výkonu práce je zapotřebí počítač, internet, možná tiskárna k tisknutí faktur a telefon k vyřizování dotazů. Provoz internetového obchodu je nenáročný a jeho oživení zvládne opravdu každý od svého stolu.
Žádné prostory navíc
Technologie zkrátka postoupila mílovými kroky vpřed. Obchodovat a prodávat lze i bez fyzického vlastnictví daného sortimentu. Tato spolupráce s dodavateli a výrobci se nazývá dropshoping. Tento sofistikovaný obchodní model spočívá v tom, že objednané zboží odchází na adresu zájemce přímo ze skladu dodavatele a to navíc pod vaším jménem. Zákazník se tak stále domnívá že zboží je přímo od vás, i když děláte pouze zprostředkovatele. Díky tomuto distribučnímu systému není potřeba vlastnit sklady ani řešit dopravu.
Investice do reklamy je minimální
Jakmile vytvoříte nový výrobek, který poputuje na pulty prodejen nebo si otevřete novou restauraci, je nutné zajisti obrovskou a zároveň finančně nákladnou reklamní kampaň s nejistým výsledkem. U online podnikání je třeba si na svou stranu přiklonit pouze vyhledávače optimalizací webových stránek. Optimalizace je sice během na dlouhou trať, ovšem rozhodně není tak finančně náročná, tedy pokud se dělá dobře s maximálním využitím nejnovějších trendů. Poctivá optimalizace se však jednou vrátí a stane se vaším hlavním finančním motorem zajišťující přísun stále nových klientů.
Obrovské možnosti
Posledním důvodem, proč se rozhodnout pro online podnikání přímo otevřením internetového obchodu je nezávislost a značná svoboda při výběru oblasti. Prodávat lze cokoliv, co se prodávat bude. Nabízet lze vlastní produkty, jiných společností nebo nastoupit do originálního směru a poskytovat služby z oblasti vašich zkušeností a schopností.
Internetový obchod tak může rozvinout vaše kamenné podnikání či provozování služeb. Například fitness trenéři podnikající ve svém centru mohou internetovým obchodem rozšířit své portfólio služeb o prodej nutričních nápojů nebo poskytovat cenné rady, zpoplatněná videa. Fantazii se meze opravdu nekladou.