Část 3. - Jak být úspěšný internetový podnikatel
V poslední části našeho putovního seriálu napříč neprobádanými hlubinami vědění se zaměříme na závěrečných deset tipů, jak se v internetovém podnikání neztratit a naopak se stát úspěšným. Hranice mezi těmito dvěma světy je opravdu tenká, stačí se na malou chvíli pozastavit a rozhlédnout se kolem sebe. Uvědomte si své počínání a začněte myslet marketingově. To je jediná cesta k úspěchu, proto vám předkládáme další zajímavé postřehy vyplývající z osobních zkušeností.
Věnujte se jen důležitým věcem
Je skutečně nutné psát si své články svépomocí? Dokážete poskytnout skrze svou tvůrčí schopnost odpovídající textový materiál. Pracujete s kódováním stránek, řešíte on a off page faktory, sledujte adsense a do toho všeho ještě poskytujete poradenství ostatním? Stop, začněte myslet racionálně a přestaňte dělat zbytečné. Zaměřte se výhradně na svůj prostor a na to, kvůli čemu jste ve skutečnosti rozjeli své podnikání.
Nezapomínejte na internetové médium
Internetová půda je hodně proměnlivým hřištěm. Výhodu získává ten, kdo dokáže na tyto změny lépe reagovat a využívat jejich potenciálu. Nebuďte vůči těmto inovacím zaslepení a otevřete svou náruč všem dostupným prostředků pro navýšení návštěvnosti. Spuštěním internetového projektu nic nekončí, ale teprve začíná.
Informace nemusí být jen placené
Začínající podnikatelé se mnohdy mylně domnívají, že když vytvoří ucelené informace s přidanou hodnotou, mohou na nich vydělávat výhradně prodejem. Naopak, poskytněte své zkušenosti zdarma a uvidíte, že se z dlouhodobého hlediska setkáte s přívalem nových návštěvníků a společně s tím i profitem. Lidé hledají kvalitní informace a proto se k vám budou i vracet a navíc poukážete na své kvality. Raději si pak objednají u vás, než u konkurence.
Zabalte své zkušenosti do PDF
Využít lze i celkem oblíbeného nástroje v podobě PDF, což je v zahraničí již malým standardem. Jako protiváhu chtějte emailovou adresu za stažení. Tento strategický postup vám napomůže vybudovat kvalitní základnu pravidelných odběratelů nebo potencionálních zákazníků. Budujte si svou síť.
Nezapomínejte na online semináře
Pokroková doba nabízí technologické vychytávky, které vám zkracují cestu ke koncovému zákazníkovi. Buďte ke svým klientům otevření a pozvěte je na online seminář, kde můžete představit svou odbornost většímu publiku. Nikdy nevíte, kdo s vámi uzavře spolupráci.
Reklamní kampaň
Správně nastavená reklamní kampaň se stává pro všechny majitele webových projektů skvělým nástrojem k získání čerstvých klientů. Určitě znáte sklik na seznamu nebo adsense ve vyhledávači Google. Pokud jste v této oblasti naprostým laikem, požádejte o pomoc zkušené odborníky. Investice se vám mnohonásobně vrátí.
Nenechte si za vše platit
Máte na svých stránkách zpoplatněné poradenství, nabízíte odpovědí pouze po zaplacení menšího úplatku? Otočte list a začněte znovu. Zvolte ke svým potencionálním klientům přístup a oni se o vás budou zajímat více. Poraďte jim v diskusi a poukažte tak na své znalosti. Zvedněte jim telefon a vše jim vysvětlete, domluvte si schůzku.
Mějte své podnikání pod dohledem
Veďte si o svém podnikání a všech krocích podrobné záznamy. Hodnoťte, porovnávejte a vyhodnocujte tu nejlepší cestu. Využívejte všech dostupných nástrojů a sledujte veškeré reakce na provedené změny. Jsou pozitivní nebo naopak bez jakéhokoliv výsledku? Díky této strategii ušetříte nemalé peníze spojené za zbytečně spuštěnou reklamní kampaň nebo nabízenou službu.
Neusínejte a žeňte svou loď vpřed
Do vašich plachet se opírá silný západní vítr a nic nenasvědčuje tomu, že by se mělo cokoliv měnit? Budování značky je nekonečným příběhem končící jen v případě vyhlášení bankrotu. Dokud logo společnosti září, starejte e o pozvolnou inovaci. Sledujte novinky, konkurenci a potřeby měnících se zákazníků. Jen tak se nestanete snadnou kořistí pro ostatní společnosti.
Nezapomeňte na pravidelnou dávku odpočinku
Nezapomeňte, že svět není jen o práci a budování své značky. Ve svém životě musíte nalézt i místo pro plnohodnotný odpočinek. Choďte mezi své přátele, věnujte se koníčkům a nezapomínejte pravidelně relaxovat. Jen tak načerpáte tolik potřebnou energii k rozjetí dalších pracovních záležitostí. Vyčerpaný majitel společnosti nebudí dobrý dojem a vaše psychická naladěnost ovlivňuje celkový chod podnikání.