-
22
říj 2016
7 zásad při používání Facebook reklamy
Síla reklamy na sociální síti Facebook prošla za posledních pár let obrovským vývojem. Pokud tedy tuto oblast dlouhodobě nesledujete, nemáte vůbec představu o tom, co se za těmito pomyslnými modrými zdmi děje. Nebudeme tady teď mluvit o razantním předělání designu či reklamním rozhraní.
Hlavní a zároveň i podstatné změny proběhly v přidání několika zajímavých novinek. Facebook aktuálně dokáže udělat vše co ostatní PPC kampaně za zlomek jejich ceny. Hlavní kámen úrazu se skrývá v tom, že uživatele nedokážou Facebook kampaň využít na plno. Nevědomost je největším nepřítelem úspěchu.
Facebook remarketing
Remarketing je jednou z nejsilnějších pomůcek současného reklamně cíleného marketingového světa. Pokud remarketing nepoužíváte nebo ho dokonce neznáte, připravujete se o značnou část výdělku Připomínejte se svým zákazníkům i po jejich opuštění vašich stránek.
Měřte konverze i na Facebooku
Opravdu se spokojíte jen s nic neříkající statistikou v podobě počtu kliknutí na váš web? A co když celých 95 % lidí odešlo do první minuty bez nákupu a dalších pět procent nevydrželo déle než tři minuty? Pak vám je i tisíc kliků denně úplně k ničemu. Pokud neměříte konverze, nikdy se nic nedozvíte o skutečné síle nastavené kampaně.
Nezapomeňte na pokročilé možnosti cílení
Reklamní kampaň není jen o správném sloganu, graficky dokonalém banneru nebo o míře prokliků. Důležitým artiklem je rovněž správné zacílení na vhodné publikum. V případě, že svou reklamu zacílíte na všechny uživatele z České republiky, oslovíte 4,2 milionů účtů, zaplatíte však za zobrazení reklamy v místech a u lidí, kde to nemá žádnou perspektivu. Vložte své těžce vydělané peníze pouze do reklamy, která bude mít zvýšenou pravděpodobnost úspěchu. Zvolte si region, město, pohlaví, věk, jazyk.
Relevantnost je rovněž důležitá
Skóre kvality je například u Adwords kampaní klíčovým faktorem. Podle těchto parametrů se pak určuje, jak často se bude vaše reklama zobrazovat a kolik za prokliknutí zaplatíte. Stejně tak je to i u Facebook reklam, zde se tomu však říká skóre relevantnosti. Rozhoduje o tom, jak moc budete vidět a kolik vás to bude stát. Skóre zvýšíte správným zacílením na vhodný okruh uživatelů.
Tlačítko volání
Velký počet společností nabízející své služby lidem v bezprostředním okolí své působnosti by měli využívat spíše tlačítko pro přímou volbu na telefonické spojení. Vše se samozřejmě odráží od sledování konverzí. Pokud na získání jednoho klienta z webových stránek potřebujete 150 kliknutí, zkuste přepojení na telefonní linku. K získání jednoho zákazníka vám určitě budou stačit tak 2 až 5 telefonátů.
Dynamika facebook reklamy
Tato kampaň je zajímavá pro majitele internetových obchodů. Jakmile si klient na vašem webu prohlédne určitý produkt, později se mu objeví v reklamě při putování webovými stránkami sociální sítě. Dynamika funguje v tomto případě senzačně a láká daného zákazníka k přehodnocení situace.
Reklamy oddělujte
Vytváříte celý soubor reklamních prvků? Nenechte si od Facebooku vnutit možnost zobrazování všech reklam na všech umístěních. Ano, Facebook se tímto způsobem dostane mnohem rychleji k vašim penězům, pro vás to však tolik efektivní není. Rozdílné umístění má rozdílný formát reklamy, čímž se liší i rozvržení, počet znaků pro daný typ formátu. Nikdo vám tak nezaručí, že vámi vyhotovené reklamy budou působit přirozeně a po vzhledové stránce přívětivě. Useknutý nadpis nevypadá vůbec profesionálně a budí spíše podezření. Vytvořte si proto pro stejnou reklamu samostatné reklamní sestavy.