-
23
čvn 2016
Část 2. - Jak být úspěšný internetový podnikatel
Internetové podnikání je díky svému otevřenému trhu dostupné pro kohokoliv, kdo má dostatečnou odvahu vstoupit do tohoto prostoru se svým nápadem. Drtivá většina začínajících značek a společností končí již v prvním roce svého působení. Počáteční nadšení pro věc, pumpování ohromného množství času a mnohdy i finančních prostředků se prostě nemusí setkat s očekávaným profitem.
Následující frustrace pak stojí za uzavřením pomyslných dveří do internetové prodejny. Proč tomu tak je? Za úspěšným podnikáním stojí celistvý přístup, trpělivost, dokonale zvládnutá strategie reklamního marketingu a neustálá péče. Nedělejte zbytečné chyby a věnujte pozornost dalším deseti krokům úspěšného internetového podnikatele.
Zvolte si seriózní název webových stránek
Nedostatečná sebedůvěra ve vlastní produkt? Možná i tak by se dala nazvat situace, kdy se rozhodnete pro název webových stránek s rozšířením o doménu třetího řádu. Pokud to myslíte s podnikáním vážně, na tuto možnost zapomeňte a raději si zakupte originální doménu s příponou cz. Vypadá to seriózně a především důstojně.
A jak je to s pronájmem domény
Další velmi častá chyba začínajících podnikatelů se týká pronájmu domény. Za žádných okolností se do tohoto alternativního způsobu získání domény nepouštějte. Kde máte jistotu, že se provozovatel nedostane do potíží a svou činnost nepřeruší? Představte si, že vybudujete silnou značku a během jediného okamžiku se vám tento sen rozplyne.
Sledujte svou konkurenci
Úspěšnost podnikání v dané oblasti se odráží od schopnosti vypozorovat chyby a jednotlivé nedostatky konkurenčních portálů. Neříkáme, že je přímo nutné najímat profesionální agentury zabývající se průzkumem trhu, ale osobní nenápadná návštěva neuškodí. Zajděte ke svým rivalům a prohlédněte si jejich stránky. Jak na vás působí, daly by se jejich inovace v něčem vylepšit?
Nekopírujte, buďte vždy originální
Průzkum konkurenčních podnikatelů by vás nikdy neměl ovlivnit ke kopírování. Každá úspěšná prodejna je úspěšnou jen proto, že se od zbytku odlišuje poskytovanou úrovní služeb. Položte si tu nejjednodušší otázku, proč by měl zákazník nakoupit právě u vás.
Být levný, není výhra
Práce s cenou je bezesporu jedním z nejsilnějších nástrojů pro ovlivnění toku potencionálních zákazníků. Nestavte však své podnikání pouze na bezduché garanci nejnižších cen. Spíše zapracujte na unikátnosti předkládaných služeb a přístupu k zákazníkovi.
Zachovejte si svou tvář
Nemáte chuť vytvářet své vlastní osobité portfólio a hodláte si od svých konkurentů vzít jen to nejzajímavější? Necháte se naopak přílišně ovlivňovat názory ostatních? Prosaďte si svou a vystupujte před svými klienty jako seriózní společnost poskytující pravdivé informace, korektní jednání a především si zachovejte svou původní myšlenku, která vás na dráhu podnikání dostala.
Transparentnost není jen slovní pojem
Buďte ke svým klientům otevření a poskytněte jim přesné informace o svém sídle a kontaktech. Seznamte je se svou historií, referencemi a předložte jim skutečné výhody vyplývající z navázání spolupráce. Webové stránky nejsou jen prodejním místem, ale i záchytným bodem a místem, kde by potencionální klient měl získat všechny potřebné informace.
Držte se svého cíle
Nastavte si přesný marketingový plán, čeho chcete přesně dosáhnout. Klidně si to rozepište do několika podrobnějších bodů a postupnými krůčky se snažte o naplnění těchto vizí. Posouvejte tak své podnikání směrem k lepším zítřkům a vyhněte se stagnaci.
Nevytvářejte kolem sebe embargo
Přesně tak, nevytvářejte kolem sebe nepropustné embargo ochraňující informace o vašich znalostech a postupu práce. Poskytněte svým návštěvníkům podrobnější pohled do stylu vaší práce. Bojíte se, že vás bude někdo kopírovat? To by udělal stejně tak, odhalte své podnikání do posledního detailu, popište své znalosti, využívané technologické postupy. Lidé vám budou mnohem více důvěřovat a navíc ve vás uvidí zkušené profesionály.
Žádné složitosti
Moderní technologický vývoj předkládá obrovské množství funkcí a aplikací, které se dají vnořit do webové prezentace. Zachovejte se jako opravdový profesionál a držte se pravidla - v jednoduchosti je krása. Lidé nepotřebují složité a mnohdy krkolomné nástroje pro využívání vašich služeb.