5 důvodů, proč se Messenger Boti stanou nejmocnějším nástrojem marketingu

Online marketing není věda ani sportovní disciplína, ale přímočará nauka o komplexním přístupu posilování budované značky, společnosti, výrobku nebo služby. Online marketing je soubor neustále se zdokonalujících strategií napomáhající k vyšším meziročním obratům. Představte si místnost plnou tichých dětí. Jen posedávají a koukají se před sebe. V tom se jedno začne chovat odlišně a spustí pláč. Právě takové dítě na sebe nejvíce upozorní a každý si o něm bude vyprávět.

Správně nastavený marketing vaší službě nebo sortimentu udělá podobnou službu, zviditelní vás a vyzdvihne před ostatními. Možná se vám to bude zdát paradoxní, ale nejvíce vydělávají ti, co mají nejsilnější marketing jdoucí ve stopách aktuálních trendů a ty poukazují směrem k Messenger botům. Přinášíme 5 důvodů, proč právě Messenger Bot ovládne marketingovou scénu.

E-mail marketing umírá

Prodej a zviditelnění se ve virtuálním prostoru je o soustavné komunikaci se zákazníkem. Zatímco u kamenného prodeje řešíme především lokalitu umístění společnosti, dostupnost pracovní síly nebo pronájem či nákup vhodné nemovitosti, tak internet nám předkládá zcela odlišná pravidla. Marketingové nástroje jsou pak jedinou možností, jak o nově vzniklé službě nebo probíhající akci dát vědět ostatním.

Nesmí se zapomenout na velké sociální sítě jako je Instagram, Facebook, Youtube, na pravidelnou aktualizaci obsahu, relevantní obsah, optimalizaci, přehlednost projektu a mnoho dalších věcí.

Nejnovějším hitem současnosti se bezesporu stává Messenger Bot, nad jehož pomyslnou hlavou se vznáší nepříjemné poselství pomalého konce pro zastaralý a již nefunkční e-mail marketing.

Chatbot - co to vlastně je?

Po pravdě řečeno, kdo si dnes sedne do svého oblíbeného křesla a přečte si byť jediný reklamní mail? Tento nástroj již několik let postrádá svou funkcionalitu - chatbot ho skvěle nahrazuje. Jedná se o povídacího robota, který se vás ujme a dokáže odpovídat na všechny otázky týkající se dané služby, akce nebo sortimentu. Odpoví na nejčastější dotazy, objasní pravidla, vysvětlí postup reklamace. Ve své podstatě se každý chatbot proměňuje v perfektního obchodního zástupce a pomocníka ve virtuálním prostředí.

A teď přejděme k těm 5 důvodům, proč se z chatbotu stane nejmocnější nástroj.

  1. E-mail je zastaralým nástrojem, který pozvolna dosluhuje a uvolňuje cestu modernějším aplikacím. Čtení je pro současnou společnost nepohodlné. Mluvící robot je proto skvělou odpovědí na měnící se nároky aktuálního trhu. Lidé raději mluví, než píší a raději poslouchají, než čtou. Chatbot tak zpříjemní vztah mezi klientem a prodejcem.
  2. Lidé na Facebooku mají většinou jeden účet, přičemž mailových schránek se objevuje ve spojitosti s danou osobou hned několik. Každý oslovený uživatel vlastnící Messenger či Facebook Account  je tak roven jednomu příjemci..
  3. E-mail marketing, články, texty, velkolepé akce - nahazujete jen udičku a čekáte, zda se někdo nechytne. Chatbot jde přímo za zákazníkem a nabídne mu ten nejefektivnější mluvený newsletter s možností věcné rozmluvy. Moderní, účinné, aktuální.
  4. Spousta zákazníků odchází na jiné weby z důvodu nenalezení požadovaných informací. Jakmile se klient na webu ztratí nebo se začne cítit, že se dostal do nepřehledného prostoru, jde pouze o desítky vteřin a zkusí to jinde. Chatbot minimalizuje ztrátu zisku pro nedostatek informovanosti nakupujícího a vše mu perfektně vysvětlí.
  5. Statický obsah se tak rázem promění v přirozenou komunikaci mezi klientem a prodejcem. Mluvenou formou získá odpovědi na své otázky. Jde o mnohem lidštější přístup a klient se necítí při výběru správného zboží tak bezbranný. Robot navíc snižuje stud zákazníka a pocit, že obtěžuje. Chatbot tak prodá daleko více, než zkušený specialista.