8 zásadních marketingových kroků pro úspěch na digitální scéně

Digitalizace je momentálně na obrovském vzestupu a stává se klíčovou součástí celého tržního schématu. To, co dříve vypadalo jako nenápadný pomocník pro rychlejší přesun informací, se dokonale přizpůsobilo moderním potřebám současné společnosti. Lidé jsou online na každém kroku, sdílejí, komunikují, předávají si informace, upozorňují a čerpají veškeré vědomosti z mocného média zvaného Internet. Podle mnohých se jedná o největší vynález všech dob, který změnil svět jako takový.

Rozjet v dnešní době podnikání bez jakékoliv návaznosti na internetovou platformu je přímo sebevražedné a snad i nemožné. Jedná se o skvělý prostor ke zviditelnění, ale nestačí si jen objednat webové stránky a čekat, že se lidé pohrnou. Jste neviditelní a záleží jen na vás, jakým způsobem o sobě dáte vědět.

K lepší orientaci vám přinášíme 8 zásadních kroků digitálního marketingu pro rok 2018

Google Adwords stále v kurzu

Ať už zvolíte Google Adwords nebo dáte přednost české verzi v podobě Skliku na portálu Seznam, učiníte nejdůležitější krok ze všech. Tyto dva pro nás nejznámější vyhledávače fungují jako řeka, kde proudí zástupy slepých kupců, proto je třeba jim o sobě dát vědět.

Vyhledávače tvoří důležitý komunikační kanál mezi poskytovatelem služby a kupujícím. Lovte zákazníky z vyhledávačů, budujte si silné postavení u full-textových robotů v každém momentu.

Optimalizace v rámci konverze

Efektivitu reklamního sdělení je třeba doladit a se vší pečlivostí analyzovat. Otestujte si alespoň 10 přistávacích stránek, to jsou ty, kam se zákazník dostane po kliknutí na reklamní sdělení. Udělejte v průběhu zkoumání co nejodlišnější verze, měňte barvu, délku sdělení, způsob i celkové vnímání. Následně vyhodnoťte efektivitu a statistiky prodeje. Jen tak naleznete ty nejlepší způsoby k oslovení klientely.

Remarketing rozhodně ano - funguje

Marketingových nástrojů je opravdu hodně a o každém by se dalo říci, že je plně funkční, pokud je správně použit. Remarketing je skvělý ve své jednoduchosti. Klientům se v průběhu prohlížení stránek připomínají produkty v baneru, na které v posledních hodinách a dnech osobně koukal. Jedná se o marketingové připomenutí a je hodně účinné. Nedokončené nákupy nemusí být projevem ztráty zájmu, třeba někdo dotyčnému zavolal, přišel na návštěvu, nebo bylo zapotřebí něco vyřídit.

Návštěvník pak na nákup zapomněl a zvyšuje se tak riziko, že si příště otevře konkurenční stránky. Remarketing toto riziko minimalizuje smysluplným a neagresivním připomenutím.

Mapování pozic a analyzování

Vyhledejte si stránky Marketing Miner nebo Collabim a sledujte pozici svých a konkurenčních stránek ve full textovém vyhledávání. Kde je konkurence silnější, tam zaberte a zjistěte, v čem se odlišuje. Pracujte s informaci a sledujte každou změnu.

Absence obsahového marketingu vás doslova zabije

Obsahový marketing je důležitou součástí pozitivně vnímaného webu. Statické stránky to nemají vůbec jednoduché a vždy se najde tucet webových amatérských blogů, které budou vyhledávači upřednostněné. Pokuste se svým návštěvníkům přinést zajímavé či kontroverzní témata. Aktualizujte svůj obsah pravidelně a snažte se přinést smysluplné informace. Vyhledávače tuto obsahovou smetanu mají ve velké oblibě.

Vsaďte i na videomarketing, text vše neutáhne

Zasypat webové stránky textem a informacemi v psané podobě je sice fajn, ale bez koření to nikdy nebude ono. Kořením máme na mysli přijatelnější formu reklamního spotu. Ponechte bannery v šuplíku a vyzkoušejte vytvořit zajímavé video a ukázat výhody svých výrobků v krátkém spotu. Samozřejmě nezapomeňte sledovat efektivitu a statistiky prodeje po spuštění kampaně.

Facebooku se nevyhnete

Podnikat v digitálním prostoru a nevyužívat výhod propagace na Facebooku není rozumným krokem. Na této sociální síti nalezneme drtivou většinu zdravé kupní síly a k tomu samozřejmě nechybí ani propracovaný reklamní systém.

Pokud máte v rukách skvělý obsah, musíte ho ukázat světu a kde jinde - než v knize tváří skrze efektivní sdílení.

Pamatujte, že z vyhledávačů se k vám dostane jen minoritní část lidí, co už chtějí nakoupit, na Facebooku je třeba zaujmout a k nákupu nasměrovat. Od toho se rovněž odvíjí způsob reklamy.       

Je zde i Instagram nebo Snapchat   

Kromě Facebooku vznikají i další sociální sítě, jejichž úspěch se díky oblíbenosti těchto portálů dostavuje velmi rychle . Mezi takové patří například Instagram nebo Snapchat, kde se aktuálně nachází obrovská masa potenciálních kupců.V reklamním systému Facebooku jde dokonce zakoupenou reklamu zacílit pouze na Instagram. Zde je třeba zaujmout profesionálními fotografiemi s nápadem odrážející vaše služby. Snapchat je prozatím malou neznámou, staňte se průkopníky a vytvořte marketing v místě s oslabenou konkurencí.