copywriting

Stíháte svou práci odevzdávat na čas nebo se také řadíte do majoritní kategorie opozdilců? Klienti se vám připomínají a snaží se nevtíravým způsobem oprášit to, co jste za sebejistého přístupu naslibovali? Výmluva střídá nemoc a nemoc stěhování?

Vymaňte se z tohoto začarovaného kruhu a získejte nálepku spolehlivého psavce, který sjednané termíny plní vždy s předstihem a v požadované kvalitě. Máme pro vás sedmero, které z vás sice Stephena Kinga neudělá, ale výrazně vám zkrátí cestu k odevzdání objednané práce v patřičné kvalitě.

Disciplína

Jakmile se před vámi objeví bílá stránka prázdného dokumentu, soustřeďte se jen na psaní. Pracovat přestaňte až po závěrečném úhozu. Největším nepřítelem se stávají sociální sítě, zpravodajství, mail nebo telefon. Na první pohled nepatrná odbočka se následně celkem snadno promění v hodinové zdržení.

Splnitelnost

Určitě už znáte své limity a dokážete odhadnout potřebnou dobu k sepsání dalšího textu. Koukněte se na přesný čas a s menší rezervou si nastavte termín dokončení. Časový limit berte se vší vážností a vždy svou práci dokončete.

Odlišnost

Copywriter nemusí být odborníkem na téma, o kterém píše. Dokonce o něm nemusí vědět vůbec nic. Kvalitní psavec si dokáže sehnat patřičné podklady, téma nastudovat a následně ho zpracovat v perfektní obsahové stylizaci.

Nedělejte tu chybu, že se otřete o jediný článek z tuzemského webu a pak ho jednoduše přepíšete vlastními slovy. Buďte nápadití a pokuste se na téma pohlédnout z více zdrojů a vytvořit si svůj osobní názor.

Okruh čtenářů

Neznáte svého čtenáře? Nic nepište, dokud se s ním neseznámíte. Nebojte, není třeba otevírat složité nástroje v podobě Google Analytics, stačí jen trochu selského rozumu. Zmapujte si magazín a k tomu přihlédněte k povaze a zaměření článku. Vyvarujte se zbytečným PR článkům, které nikdo nečte a pokuste se do každého svého díla vnést přidanou hodnotu.

Nebojte se svého nápadu

Máte svůj názor nebo o tématu něco málo víte? Vneste do obsahu trochu své osobnosti a nebojte se za své názory. Díky tomu se váš článek stane originálním.

Neslibujte co nestihnete

Klasický český podnikatel neumí říkat ne a raději kývne na každou zakázku, co se mu objeví v mailu. Peníze za odevzdanou práci jsou hezké a odmítnutí by znamenalo jejich odřeknutí. Stůjte nohama na zemi a zvažte, zda požadované texty dokážete do požadovaného termínu opravdu odevzdat. Čekající klient není dobrou vizitkou.

Automaticky ukládejte

Využijte například službu Google Disk a pište své texty do schematicky rozdělených složek. Každou složku pojmenujte podle klienta a do nich si pak ukládejte vypracovaná zadání. Velkou výhodou této služby je automatické ukládání, ale je třeba být online. Služba se ukládá po každém úhozu, takže se vám nemůže stát, že by se váš obsah ztratil s výpadkem proudu.