-
19
dub 2017
8 účinných tipů pro efektivní newsletter
Komunikace se zákazníky a pravidelné informování o novinkách na vašem portálu je nedílnou součástí marketingové strategie vedoucí k vyšším ziskům nebo návštěvnosti. Na druhou stranu je právě newsletter tou nejcitlivější formou reklamního sdělení, který mnohdy bývá označován jako protivný spam. Jak těmto událostem nebo názorům předejít a jakým způsobem čtenáře zaujmout ještě před tím, než vaše sdělení skončí ve virtuálním koši? Přinášíme vám 10 tipů, jak vytvořit neprůstřelný newsletter. Je nutné si uvědomit, že nestačí pouze něco napsat, lidem chodí do mailové pošty nepřeberné množství nevyžádané pošty, odlište se proto.
Nechvalte se, řešte potíže klientů
Jsme nejlepší, prvotřídní, garantovaní a kdo ví co ještě. Snad nejpoužívanější pr marketingové přívlastkové slovo je - kvalitní. Ano, každý přeci má kvalitní nebo rovnou to nejkvalitnější zboží a to i v případě, že své produkty prodává za zlomovou cenu z důvody úspor na kvalitě materiálu. Na malý moment zapomeňte na tu soustavnou a všudypřítomnou sebechválu a zaměřte se přímo na své zákazníky. Poskytněte jim skutečně hodnotné informace a řešení jejich potíží.
Gramatika a jednoduchost
Buďte důslední při kontrole. Za žádných okolností nesmíte do světa vypustit zprávu s jakoukoliv gramatickou nesrovnalostí. Snažte se být důslední a informovat bez krkolomného vyjadřování a používání velkého počtu odborných výrazů. Věřte, že takový newsletter nikoho k vašim produktům nenaláká.
Newsletter nepište, pokud nejste připravení
Do rozesílání newsletterů se nepouštějte v případě, pokud neznáte své zákazníky a doposud nemáte dotažený podnikatelský plán a marketing do posledního šroubku. Vše musí sedět v neměnné podobě. Ceny, distribuce, počty - vytvářet newsletter a následně měnit skutečnosti za běhu se nevyplácí a vaše společnost ztratí na důvěryhodnosti.
Kdy být adresní?
Je více než jasné, že při rozesílání tisíců newsletterů do elektronických schránek není možné zachovávat přímou adresnost. Takové newslettery zpracujte, pokud máte zájem oslovit jen několik desítek stálých klientů. Hodně často toho využívají menší živnostníci. Rozhodně zní mnohem lépe, když na úvodu svého zákazníka oslovíte jménem.
Nešiřte odpadní informace
Profesionálové na reklamní texty doporučují se vyhnout odpadním informacím a vlévat tak další zkaženou vodu do potoku nesoucí název Spam. Na ten není nikdo zvědavý. Nastavte si rozumnou periodicitu a snažte se čtenáře, potencionální klienty ohromit. Newsletter není povinnost, nepište ho za každou cenu.
Je to jen o pozitivních emocích
Pozitivní emoce vzbuzují chuť nakupovat. Vymyslete poutavý příběh a vdechněte svým produktům duši. Kvalitní osvětlení do domácnosti asi nikoho nenadchne a přesně takové názvy témat následně končí bez povšimnutí v koši. Co takhle to zkusit s příběhem? Osvětlení pro opravdové detailisty nebo stojací lampy před kterými vaše návštěva lehne. Zajít můžeme ještě dál - Tohle osvětlení do kanceláře mu zvýšilo výdělky o 25 %, stačí když……
Zpětná vazba je důležitá
Newsletter není zadarmo a každou společnost něco stojí, proto je vhodné výsledky úspěšnosti měřit. Sjednocujte statistiky o tom, kolik lidí použilo při nákupu kód z newsletteru nebo odpovědělo na anketní otázku.
Pamatujte na zákony
Nezapomeňte zasílat pouze vyžádanou poštu, tedy se souhlasem adresáta. Takový newsletter musí obsahovat možnost se ze zasílání novinek z vašeho portálu odhlásit. Antispamový zákon by vás mohl při porušení přijít velmi draho.