• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

6 důvodů proč je guerrilla marketing lepší než klasický

Marketingové kurzy v rámci cíleného zdokonalování obchodního brandu a schopností podnikatelů jsou všeobecně známé. Klasické pojetí reklamních kampaní je investice, bez níž nedojdete dál než k prahu svých dveří.

Moderní doba internetového sdílení nám však dává na obdiv zcela odlišný přístup, jehož efektivita se v rukách šikovných marketérů proměňuje v nejsilnější zbraň směřující do kapes potencionální klientely. V čem je guerrilla marketing lepší, než ten klasický a proč by nás měl jako online podnikatele zajímat více? Především proto, že se jedná o doslova partyzánské způsoby navyšujíc počty klientů a úspěšně uzavřených prodejů bez použití finančních prostředků.

Podívejme se na 6 způsobů, proč je tento systém marketingového chápání prodeje lepší, než přístup tradičního marketingu.

Nemusíte investovat peníze

Zde se tradiční marketing o investici přímo opírá a odkazuje, že bez finančních prostředků se nikdy nedočkáte potřebné odezvy a efektu. Guerrilla s tímto postupem nesouhlasí a snaží se v obchodnících vyvolat chuť investovat spíše svůj čas, energii a fantazii podpořenou přirozenou kreativitou.

Výše zisku je podstatnější

U klasického marketingu se jako měřítko úspěchu používá počet prokazatelných prodejů, ovšem ani zde nemůžeme souhlasit, že by šlo o nejdůležitější čísla. Tisíc prodejů po 1 koruně je přece mnohem méně než 100 prodejů po 15 Kč. Statistika je tak neuchopitelná a výsledek nic neříkající. Guerrilla marketing vás učí sledovat výhradně výši zisku. Rekordní návštěvnost, obrovský počet prodejů ani popularita vaše děti nenakrmí a dokonce se i takové weby mohou pohupovat nad propastí vlastního zániku. Pouze zisk poukazuje na míru úspěchu a hodnotu vašeho počínání.

Psychologie je víc než odhad

Tradiční marketing vás neučí sledovat psychologii klientů, ale připomíná, že je třeba při nahodilých pokusech sledovat statistiky a jejich posun. Jedná se tedy o nahodilé akce bez jasného výsledku. Ve své podstatě své zákazníky testujete a celoživotně hledáte tu nejlepší cestu. Partyzánské metody se zaměřují na lidskou psychiku a chování zákazníků a přesně podle těchto poznatků se pak nastavuje další marketingová kampaň. Guerrilla si je vědoma, že opakováním se dají zákazníci k nákupu přimět, proto je třeba se neustále připomínat.

Marketing pouze hledá, nepečuje

Ano, tradiční marketingová kampaň je z vlastní přirozenosti jednosměrným nástrojem k zisku nových klientů. Prodejem se celý kruh uzavírá, vždyť klient přeci navýšil úspěšnost nastavené kampaně, takže je vše v pořádku. Guerrilla vztyčuje prst a říká, že tomu tak rozhodně není. Získat klienta není vůbec jednoduché, proto by se obchodník měl starat i o jeho následné pohodlí. Je tedy třeba nezapomenout na vřelou poprodejní komunikaci, která vám takového klienta přesvědčí, že patříte do skupiny seriózních prodejců a rád se k vám vrátí.

Logo už dávno není důležité

Guerrilla marketing se o logo společnosti vůbec nezajímá a nepřikládá této zbytečné vizualizaci žádnou důležitost. Tradiční marketing by se bez loga nedokázal ani nadechnout. Při tom je logo spíše přežitkem a lidem nepřipomene nic jiného než název vaší společnosti. Dalšího dne si nevybaví ani ten název. Guerrilla poukazuje na novodobý trend ukrytý v memes. Jedná se o obrázek nebo jakýkoliv tip informace, který se dokáže v řečišti sociálních sítí šířit neuvěřitelnou rychlostí.

Za vším hledej my

Klasické marketingové chápání úspěchu se točí kolem slova My. 99 % společností se neobejde bez kategorie naše společnost, naše historie, naše produkty. Zákazníka žádné my nezajímá a guerrilla marketing to moc dobře ví. Právě proto se zaměřuje pouze na Vy, čímž se soustředí jen na potřeby zákazníka. Naše historie se tak ihned promění na vaše výhody z nákupu, nebo na sekci - jak ušetřit. Změňte i vy pohled a odkloňte se od zaběhnutých marketingových postupů, které používá drtivá většina webů, odlište se a zaujměte.