-
17
lis 2016
Jak ve čtyřech krocích poznat špatného copywritera ve svých řadách
Copywriter je důležitou součástí firemního brandingu a nastavené strategie vedoucí k vyšším ziskům. Bez kvalitních textů se vaše podnikání v internetovém prodeji či poskytování služeb nikdy nedostane dál než na rohožku před dveře vaší konkurence. Vhodná analýza klíčových slov, úderné texty, pravidelná podpora na inzertních blogech či na tématických magazínech - to jsou všechno hodně důležité aspekty pozvolného úspěchu a trvalé výhodné pozice ve fultextovém vyhledávání.
Copywriter vám však může i ublížit a snížit vaše zisky o několik desítek procent. Nezáleží na tom, jestli copywritery zaměstnáváte nebo hledáte k jednorázové akci. Stačí vědět, jak při výběru poznat neseriózního poskytovatele služeb, o který nemá ani ponětí. Přinášíme vám čtyři rady jak takového psavce odhalit.
Nedokáže se držet zadání
Dobrý copywriter se vždy dokáže držet požadovaného zadání a v případě nepochopení se zadavatele zeptá na doplňující informace. I přes to, že se vám to může zdát jako banalita, tak právě správné dohledání podkladů a kladení otázek je hlavní ukázkou schopnosti a kvalit takového psavce.
Nejhorší copywriter je ten, co se na nic neptá a nakonec pošle polovičaté zadání s časovou prodlevou. Pokuste se vymyslet trochu složitější téma a dejte ho svému copywriterovi, dokáže si s ním poradit? Vymlouvá se na nemoc nebo snad na neodkladnou rodinnou událost? Naopak to po prvním neúspěchu vzdá? Ruce od takového psavce pryč.
Nemá vytvořenou odolnost vůči stresu
Představte si tu situaci, kdy má copywriter doslova nabitý program a sotva se v něm najde čas na vysprchování a náhle se v mailu objeví žádost o rychlé přepsání textu a to v co nejkratším čase. Pokud se takový pisatel sesype a nedokáže daný problém vyřešit správně a pod tlakem, nemá mezi vašimi podřízenými co dělat. Správný přístup se odráží od vztyčené hlavy, okamžitě usedne ke stolu a začne pracovat na nápravě. Odolnost vůči stresu se musí naučit, získat, proto by takový člověk neměl vše vzdávat po prvotním neúspěchu.
Nemá dostatek motivace ani inspirace
Každý copywriter tráví vyhledáváním určitých podkladů převážnou část dne. Dává dohromady všechny důležité aspekty a indície, z kterých následně sestaví originální text, po něhož se zároveň i podepíše. Pro sepisování skutečně hodnotných textů je zapotřebí inspirativní stimulace a tím je odpočinek a správné rozdělení dne na část pracovní a odpočinkovou.
V případě, že váš copywriter jen sedí u počítače a pracuje od ranních do večerních hodin, pozvolna ztrácí potřebnou motivaci. Poznáte to jednoduše. Kontrolujte podobné texty na stejné téma, kterých je zapotřebí vytvořit více. Dokáže do každého z nich vnést určitý příběh s patrnou dávkou odlišnosti, nebo se jedná o takřka stejný přepis toho samého?
Nedodržuje termíny
Nedodržování termínu je asi největším nešvarem dnešní doby. Správné sestavení time managementu je klíčovou recepturou profesionálního přístupu. Někdy se samozřejmě může zdát, že se článek nedopraví včas, pokud jde o ojedinělé situace není třeba z toho dělat aféru. Pravidelné opožďování však svědčí o nezodpovědném přístupu. S takovým copywriterem je lepší se rozloučit, ať zbytečně nepřicházíte o klienty.