-
24
říj 2017
5 věcí, které musíte vědět o influencer marketingu
Marketing je rozsáhlým hřištěm, na kterém se dokážou ztratit i zkušení, na tož začínající online podnikatelé. Každý měsíc vznikají nové trendy a strategie napomáhající webům, prodeji a výrobcům k vyšším ziskům, sledovanosti nebo návštěvnosti. Síla marketingu je rozhodujícím činitelem poukazující na úspěch či okamžitý zánik.
Každý podnikatel zavírající svůj obchod se svěšenou hlavou je typickým příkladem špatně nastaveného marketingu od samotného počátku svého zrodu. Snažíme se vás proto informovat o všech důležitých novinkách na marketingovém trhu. V tomto článku se prozradíme 5 věcí ohledně influencer marketingu.
Kdo nebo co je to influencent
Nikdy jste toto slovo ani náznak jeho kořene nezaslechli? Vůbec si nedokážete představit, co vše takový název v sobě skrývá? Ještě před tím, než si o tomto slově prozradíme více podrobností si nejdříve vysvětleme, o co se vlastně jedná. Influencentem se může stát prakticky kdokoliv. Je to člověk, který má na sociálních sítích okolo sebe vybudovanou početnou základnu lidí nebo spíše fanoušků. Pravidelně se vyjadřuje k tématům.
Dnes jsou hodně oblíbení tzv. Youtubeři promlouvající k lidem skrze svá videa o věcech, které je skutečně zajímají. V posledních měsících se dostávají do stále většího popředí celosvětového zájmu. Strhují masy lidí, jelikož jsou nezávislí a vyjadřují své názory a emoce, s kterými se celá řada lidí a posluchačů ztotožňuje.
Ve své podstatě se jedná o lidi, co nás nechávají nahlížet do svého soukromého života. Radí nám s počítačovými hrami, se správnou výživou, posilováním nebo třeba s vařením. Společnosti si oblíbili především mikroinfluencery, kteří mají okolo 10 000 sledujících, ovšem za to promlouvají k relevantní základně posluchačů.
Využití influencera pro byznys
Influencer je zcela novým odvětvím ve světě cíleného marketingu. Svůj největší úspěch zaznamenal v letech 2016 a aktuální rok není jiný. Lidé svým influencerům věří o dost víc, než známým osobnostem, kteří za nemalý obnos řeknou vše, co jim kdo napíše na papír. Právě důvěryhodnost v tyto nezávislé lidi je skvělým přínosem pro váš byznys.
Je dokázáno, že na reklamní spoty dá jen 30 % lidí a toto číslo se neustále zhoršuje a influencerům až 95% lidí. Klasická reklama nemá v jejich spotech co dělat, ale dokážou velmi nenásilnou formou jen letmo upozornit na výrobek, aniž by to jako reklama vypadala. Hráči počítačových her mohou například v průběhu svého vystoupení říci, že si oblíbili novou myš s vylepšenou ergonomií a pokračovat ve svém videu nenápadně dál. Reklama zde byla a z pohledu marketingu hodně silná.
Jaké jsou v této oblasti trendy?
Influencer marketing je v České republice samozřejmě pozadu. Když u nás vznikali první úspěšní Youtubeři, tak se v Americe influencer marketing dostával do nejvyšších obrátek. Aktuálně je však jasné, že stále více společností mají o tyto lidi ze sociálních sítí zájem.
Je to skvělá možnost marketingového propojení s jejich značkou. Pokud budou influenceři stále tvořit kvalitní obsah jako doposud a budou ochotni vhodně a nenásilně zakomponovávat reklamní sdělení do svých spotů, máme zde úplně novou formu reklamy a ta z televizních obrazovek prostě jednou úplně zmizne.
Jak influencera najít?
Nalézt si vhodného a zároveň úspěšného nebo spíše sledovaného inflluencera není vůbec těžké. Síla internetu je natolik obrovská, že se k vám informace o něm dostanou zcela přirozeně. Šíření odkazů je dnes nejpopulárnější aktivitou každodennního života běžného uživatele internetu.
Pokud hledáte mikroinfluencery, je tato problematika o poznání složitější, jelikož se nejedná až o tolik sledované lidi, ale jsou zaměření na relevantnější oblast sledujících. Hledejte mezi svými followery, na Instagramu i na Youtubu. Také existuje celkem šikovná aplikace na vyhledávání Influencerů nazývající se Agorapulse nebo Buzzsumo.
S jak poznat toho správného influencera?
Na konci našeho článků už s přehledem influencera poznáte, dokonce víte, kde ho v dobách velkého zájmu hledat a jak s ním propojit marketingovou aktivitu. Ovšem, jak poznat toho správného? Nemůžeme přeci oslovit jen tak každého. Na samém počátku je nutné si říci, kolik do tohoto marketingu chcete vložit finančních prostředků.
Velký budget vám dovolí oslovit ty nejznámější. V drtivé většině případů se společnosti rozhodnou pro mikroinfluecenta. Vždy se podívejte na způsob komunikace mezi ním a jeho followery. Zjišťujte, zda jsou jeho followeři skutečně vaší cílovou skupinou. Rozhodně se nedržte jen čísel počtu sledujících, ale vždy koukejte na relevantnost.