• Previous
  • Next
  • Crypto a finance

5 klíčových prohřešků při správě PPC kampaně

I sebeneprůstřelnější odborníky prověřená strategie reklamního marketingu v online prostoru se nesetká s požadovaným efektem, pokud se za kormidlo pomyslné lodě postaví neznalý kapitán a nahodilými tahy vyrazí vpřed. PPC kampaně jsou skvělým nástrojem, ovšem v opravdový klenot se promění až při správném a bezchybném vedení. Proto vydáváme další z mnoha poučných článků, kde si představíme největší prohřešky snižující úspěšnost celého počínání. Neutrácejte své peníze zbytečně a nejdříve si tuto oblast dokonale zmapujte.

Inzerát na Homepage

Naprosto běžná praxe zná inzertní sdělení, které vás po rozkliknutí přenesou na hlavní stranu společnosti. Sice existují situace, kdy je to naopak ku prospěchu celé věci, ale ve většině případů se jedná o sebepoškozující krok. Pokud zákazníka lákáte k nákupu a navíc do své reklamy zakomponujete klikatelný button koupit, není přesun na hlavní stránku nejzdařilejším rozhodnutím. Klient je v daný moment zmatený a je třeba aby si u vás vše sám našel. Přesuňte svého klienta co nejblíže k objednávce a zjednodušte mu tak cestu k nákupu.

Poskytujte vždy takové informace, na které cílí vaše reklama.

Text inzerátu horkou jehlou

Text inzerátu má největší velikost a dostává se do podvědomí čtenářů jako první. Měl by tedy zaujmout a přesvědčit k zamyšlení, vzbudit zvědavost a chuť se dozvědět více. Na jaký z inzerátu kliknete spíše? Kvalitní nářadí do dílny nebo na text Takové nářadí v dílně ještě nemáte, podívejte se proč! Druhý slogan vybízí k akci a podněcuje mírnou zvědavost, co je na tom nářadí tak speciálního. Dejte si proto na inzertním nadpisu záležet a nevymýšlejte jej na rychlo před uzávěrkou. Přece jen si přejete plně funkční nástroj, pečlivost je tedy na místě.

Vylučující klíčová slova neřeším

Předem si objasněme význam vylučujících klíčových slov. Určíte si slova a spojení, které chcete z reklamní kampaně odstranit a neumisťovat na ně svou vytvořenou PPC kampaň. Pro lepší pochopení si uveďme malý příklad. Majitelé realitní kanceláře si do seznamu zakázaných slov dávají reality show, aby tak zbytečně neutráceli v místech bez jakéhokoliv efektu.

Konverze neměřím, stačí mě víra ve své schopnosti

Každá profesionální správá PPC kampaně podléhá pečlivému zkoumání a zjišťování efektivity. Konverze vám pak poskytnou informace o tom, zda se vám nastavená reklama vůbec vyplatí. Vysleduje vám přesný počet návštěvníků z PPC prokliků, kteří na vašich webových stránkách skutečně nakoupili. Během prvního týdne se tak lze dozvědět, že nákupem ukončilo návštěvu vašeho webu 5 lidí se společnou útratou 1500 Kč a při tom vás PPC reklama stojí 1600 Kč. V takové situaci je někde chyba ve strategickém nastavení a je třeba sjednat nápravu.

Klíčová slova s vysokou mírou konkurence

Majitelé webových stránek se snaží ušetřit v místech, kde si tímto rozhodnutím spíše uškodí. Agentury specializující se na optimalizaci stránek vám za určitý poplatek sestavy nejvhodněji zvolená klíčová slova a zároveň poradí, jakých se vyvarovat. Jak asi dopadne PPC kampaň prodejce pneumatik na klíčové slovo pneumatiky, prakticky bez jakéhokoliv překvapení negativně. Buďte ve výběru klíčových slov podrobnější a volte mnohem účinnější slovní spojení, které lépe objasní, co přesně nabízíte a díky tomu získáte i relevantnější návštěvníky hledající konkrétní produkt.

Pokuste se těmto chybám vyvarovat a neopakovat je, jako celá řada lidí před vámi a mnoho dalších, co se dostaví po vás.